Εδώ και δεκαετίες, η αυτόνομη οδήγηση είναι μία κατηγορία για τα αυτοκίνητα, που απασχολεί ιδιαίτερα τον άνθρωπο, δεν θέλει να εξελιχθεί όσο περισσότερο γίνεται στον συγκεκριμένο τομέα.
Από τo ’90 τα αυτοκίνητα άρχισαν να εστιάζουν στις αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης, για να φθάσουμε σήμερα σε κάποια αυτοκίνητα στο επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης, από τα συνολικά 5 επίπεδα που υπάρχουν .
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε την πρώτη προσπάθεια αυτόνομης οδήγησης το 1995, όταν το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon ολοκλήρωσε την πρώτη αυτόνομη οδήγηση στις ακτές των ΗΠΑ μήκους 4.500 χιλιομέτρων με το 98% του ταξιδιού να πραγματοποιηθεί μέσω ενός υπολογιστή που βρίσκονταν σε ένα βαν κοντά στο αυτοκινούμενο αυτοκίνητο. .
Φυσικά, από τότε τα πράγματα άλλαξαν, η τεχνολογία σημειώθηκε σημαντικά, κυρίως όταν ιδρύθηκε η Tesla το 2003.
Πέντε χρόνια αργότερα, η Tesla Roadster βγήκε στους δρόμους και τα χρόνια που ακολούθησαν από την κυκλοφορία του Roadster, αποκάλυψαν πολλές αυτόνομες τεχνολογίες από την εταιρεία. Το AutoPilot της Tesla για παράδειγμα ξεκίνησε μια νέα περίοδο στην αυτόνομη οδήγηση, αλλά ορισμένα ατυχήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του επισήμανσης των τρωτών σημείων του συστήματος.
Σύμφωνα με την έρευνα του 2019, ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας και της τεχνολογίας των ΗΠΑ πιστεύουν ότι θα χρειαστούν 12 χρόνια για να ξεκινήσει η πώληση πλήρως αυτοματοποιημένων οχημάτων.
Το Robotaxis, από την άλλη πλευρά, προβλέπεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους για δημόσια χρήση το 2025.
Με δεδομένο ότι η αγορά των αυτόνομων οχημάτων θα αξίζει περίπου 400 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025, σύμφωνα με την Statista, υπολογίζεται ότι θα αντικατασταθούν όλα τα οχήματα στο δρόμο με το επίπεδο 5 έως το 2050.
Μέχρι το 2030, οι πωλήσεις αυτόνομων οχημάτων (όλων των επιπέδων) αναμένεται να φτάσουν τις 58 εκατομμύρια μονάδες.
Οι συνεργασίες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και εταιρειών τεχνολογίας συνέχισαν να αναπτύσσονται τα τελευταία δύο χρόνια, αντανακλώντας την αποφασιστικότητα για βελτίωση στον κλάδο των αυτόνομων οχημάτων και τον έντονο ανταγωνισμό.
Η Volksgen και η Bosch αναπτύσσουν εφαρμογές αυτόνομης οδήγησης 2, ενώ η Volvo και η Luminar προσπαθούν να παραδώσουν το LIDAR. Τον Μάιο του 2022, η Mercedes-Benz κυκλοφόρησε τη λειτουργία Drive Pilot για S-Class και EQS στο επίπεδο 3, ενώ υπήρξε εξουσιοδότηση για τη χρήση της σε 13.000 χιλιόμετρα στους αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας.
Μια δημόσια δημοσιότητα το 2020 στις ΗΠΑ έδειξε ότι μόνο το 20% των ανθρώπων πιστεύει ότι τα αυτόνομα οχήματα είναι ασφαλή, ενώ για το 48%, η βόλτα με ταξί με το επίπεδο 5 είναι προς το παρόν αδιανόητη. Όλα αυτά όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν αυτόνομες λειτουργίες επιπέδου 2 και πολλά από αυτά διαθέτουν τεχνολογίες που ανήκουν στο επίπεδο 3.
Πηγή