Το ότι η Tesla είναι πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση και εξακολουθεί να έχει ένα προβάδισμα δεν αμφισβητείται από κανέναν, ούτε καν από τους ανταγωνιστές της. Και λογικό είναι η αξία της να είναι αυξημένη από τη στιγμή που η αυτοκίνηση δείχνει να κινείται, χωρίς μάλιστα επιστροφή, προς την ηλεκτροκίνηση.
Και αν η αυξημένη αξία είναι αναμενόμενη η έκρηξη της τιμής της μετοχής της κατά τη διάρκεια του 2020 που έφερε τον Elon Musk στην κορυφή των πιο πλούσιων ανθρώπων του κόσμου δεν δικαιολογείται. Και αυτό δεν είναι μόνο αίσθηση, καθώς υποστηρίζεται από τα αντίστοιχα νούμερα.
Το 2020 λοιπόν η Tesla δεν έσπασε για 50 το φράγμα των 500.000 μονάδων, καθώς κατασκεύασε συνολικά 499.950 αυτοκίνητα. Την ίδια στιγμή η κεφαλαιοποίηση της είναι της τάξης των 750 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ αυτή της General Motors των 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων μόλις 62 δισεκατομμύρια.
Επίσης η αναλογία της τιμής της μετοχής προς τα κέρδη ανά μετοχή είναι της τάξης του 128:1, τη στιγμή που για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες η αναλογία είναι 15:1. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως η τρέχουσα χρηματιστηριακή της αξία αντιστοιχεί στις πωλήσεις της επί 1.600 χρόνια αν πάρουμε σα σημείο αναφοράς αυτές του 2020.
Για όλα αυτά πάντως υπάρχει μια λογική εξήγηση: κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού που ζούμε και των lockdowns, είτε των υποχρεωτικών είτε των εθελοντικών, αυξήθηκε και η χρήση χρηματιστηριακών εφαρμογών στα smartphones. Οι οποίες επέτρεψαν σε πολλούς είτε να επενδύσουν είτε να τζογάρουν τα χρήματά τους στα χρηματιστήρια. Και η εταιρεία στην οποία οι περισσότεροι επένδυσαν τα όποια χρήματά τους δεν ήταν άλλη από την Tesla!
Πηγή