Σε μερικές εβδομάδες, πιο συγκεκριμένα στις 9 Νοεμβρίου, η Volvo θα παρουσιάσει το EX90, που θα είναι η νέα της ηλεκτρική ναυαρχίδα και στην ουσία ο διάδοχος του XC90, που όμως θα συνεχίζει να διατίθεται.
Πέρα από ένα καινούργιο μοντέλο το ΕΧ90 θέλει να είναι και το πιο ασφαλές αυτοκίνητο στον κόσμο, συνεχίζοντας τη μεγάλη παράδοση της σουηδικής εταιρείας στο συγκεκριμένο τομέα και δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη των ατυχημάτων και των συγκρούσεων.
Με βάση και τη (σωστή) λογική που θέλει τη λιγότερο επικίνδυνη σύγκρουση να είναι αυτή που δεν συμβαίνει ποτέ.
Έτσι λοιπόν το EX90 θα διαθέτει ένα από τα πλέον προηγμένα «πακέτα» αισθητήρων που θα είναι διαθέσιμο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Και το οποίο θα αποτελείται συνολικά από 8 κάμερες, 5 ραντάρ, 16 υπερηχητικούς αισθητήρες και έναν αισθητήρα τεχνολογίας αιχμής LiDAR.
To LiDAR (Light Detection and Ranging) είναι μία μέθοδος απομακρυσμένου εντοπισμού που χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ για να μετρήσει αποστάσεις με υψηλή ακρίβεια και πιστότητα.
Έρευνες έχουν δείξει πως η προσθήκη LiDAR σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να ελαττώσει τα ατυχήματα με σοβαρή έκβαση έως και 20%, και να βελτιώσει την αποφυγή σύγκρουσης έως και 9%.
Στο ΕΧ90 η τεχνολογία LiDAR θα ενσωματώνεται στην οροφή και θα μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε αποστάσεις έως και 250 μέτρα, καθώς και κάτι τόσο μικρό και σκουρόχρωμο όσο ένα ελαστικό πάνω σε ένα μαύρο οδόστρωμα, 120 μέτρα μπροστά. Όλα αυτά, με κίνηση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Και καθώς δεν βασίζεται στο φως, όπως μία κάμερα, είναι αποτελεσματική ημέρα και νύχτα.
Ταυτόχρονα η Volvo θα εισάγει και την εφεδρική λειτουργία του όλου συστήματος για επιπρόσθετη ασφάλεια.
Πηγή