1 31.png
1 31.png

Η εικόνα λίγο πιο κάτω από το σημείο της σύγκρουσης, ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί. Σε απόσταση αναπνοής από τον σταθμό των Αφιδνών, τρία χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά της Αττικής, καμένοι κορμοί και δεκάδες κλαδιά έχουν αφεθεί να κρέμονται πάνω από τις ράγες.

Ίδια εικόνα σε αρκετά σημεία της Αττικής. Κοντά στον Άγιο Στέφανο καμένα δέντρα έχουν ξεριζωθεί και με την πάροδο του χρόνου με την πρώτη δυνατή νεροποντή κινδυνεύουν να πέσουν πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή με τον μηχανοδηγό που θα βγαίνει μέσα από την σήραγγα να μην προλαβαίνει να ακινητοποιεί το τρένο.

«Σε 2.100 θέσεις όπως περιγράφεται από το οργανόγραμμα εμείς είμαστε 600 σήμερα. Με αυτό τον αριθμό της κάλυψης των θέσεων δεν μπορεί να γίνει όλη αυτή η εκτεταμένη συντήρηση και κάλυψη σε όλη την Ελλάδας της σιδηροδρομικής γραμμής», δήλωσε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ.

«Τυφλές» διαδρομές

Αυτή είναι η εικόνα σε κάποια δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Οι αμαξοστοιχίες χτυπούν στα κλαδιά των δέντρων που «αγκαλιάζουν» τις γραμμές.

Σε κάποια σημεία η πυκνή βλάστηση δεξιά και αριστερά των γραμμών εμποδίζουν την ορατότητα των μηχανοδηγών σε διαδρομές που κρύβουν αρκετές παγίδες.

«Η κοπή των δέντρων, ο καθαρισμός των κλαδιών περιμετρικά της γραμμής είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα, το οποίο ενέχει κινδύνους πρώτα από όλα για εμάς που είμαστε μπροστά στο τρένο αλλά εν συνεχεία και για τους επιβάτες. Δυστυχώς ο διαχειριστής της υποδομής δεν έχει προχωρήσει στον κατάλληλο καθαρισμό της γραμμής, εμείς στέλνουμε συνεχώς επιστολές, εξώδικα, κάνουμε διαμαρτυρίες», είπε ο αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης Γιώργος Μανώλης.

Η κοπή των δέντρων στα σημεία αρμοδιότητας του ΟΣΕ (από 3 έως 9 μέτρα δεξιά και αριστερά του δικτύου), σύμφωνα με τον πρόεδρο του οργανισμού, βρίσκει εμπόδια από την δασική υπηρεσία.

Και εκεί που η αρμοδιότητα παύει να είναι του ΟΣΕ, ξεκινά ένα μπαλάκι ευθυνών μεταξύ δασικής υπηρεσίας, δήμων και περιφέρειας.

Ντοκουμέντα από τις ζημιές σε συρμούς λόγω πτώσεων δένδρων και κλαδιών

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του Μάριου Κωνσταντινίδη, στον Άγιο Στέφανο στις 31/03/2024, στις Σέρρες 12 Ιανουαρίου του 2024, στην γραμμή Αθήνα  – Θεσσαλονίκη (09/01/2024) αλλά και στο σημείο που συνέβη χθες η σύγκρουση της Μαλακάσας έχουν γίνει αντίστοιχα ατυχήματα από κλαδιά και κορμούς.

Ευτυχώς σε κανένα από τα προηγούμενα περιστατικά δεν υπήρξε τραυματισμός είτε επιβάτη είτε μηχανοδηγού.


Πηγή