Τις τελευταίες μέρες και ιδιαίτερα την Δευτέρα, η συζήτηση για τα Τέμπη μεταφέρθηκε στην Βουλή και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, με τους υπουργούς Μεταφορών από το 2013 και έπειτα, κ. Καραμανλή, Σπίρτζη και Χρυσοχοϊδη, αλλά και τον κ. Γεραπετρίτη που έχει αναλάβει τέτοια καθήκοντα μετά την παραίτηση Καραμανλή, να δίνουν εξηγήσεις για το πώς χειρίστηκαν το έργο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στον σιδηρόδρομο στις θητείες τους.

Η κάμερα της εκπομπής βρέθηκε στο σταθμαρχείο της Λάρισας μπροστά στον πίνακα ελέγχου.

Ο τοπικός πίνακας ελέγχου μέσα στο σταθμαρχείο της Λάρισας

Ο πίνακας ελέγχου παραδόθηκε τους τελευταίους έξι μήνες. Στον πίνακα ελέγχου απεικονίζεται και το επίμαχο κλειδί 118Α που ποτέ δεν γύρισε ο σταθμάρχης της Λάρισας.

Επιπλέον, αν πατούσε δύο κουμπιά που υπάρχουν πάνω στον τοπικό πίνακα ελέγχου ο σταθμάρχης θα μπορούσε να πατήσει την είσοδο και την έξοδο, θα ευθυγραμμιζόταν η διαγώνιος και η αμαξοστοιχία δεν θα έμπαινε ανάποδα.

Στον τοπικό αυτό πίνακα ελέγχου που είναι εγκατεστημένος στο σταθμαρχείο της Λάρισας, δεν είναι ορατό αν δύο τρένα είναι στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση και επομένως οδεύουν προς σύγκρουση.

Να σημειωθεί ότι από αύριο ξεκινούν κάποια τοπικά δρομολόγια, καθώς από τις 28 Φεβρουαρίου είχε σταματήσει η εκτέλεση των δρομολογίων.

Κατόπιν ο ρεπόρτερ του MEGA βγαίνοντας από το σταθμαρχείο, όπου ήταν ο τοπικός πίνακας ελέγχου, περπατώντας λίγα μέτρα έφθασε στο κτίριο της τηλεδιοίκησης.

Κτίριο τηλεδιοίκησης

Σημειώνεται ότι το 2019 που δούλευε η τηλεδιοίκηση, ουσιαστικά υπολειτουργούσε, γιατί υπήρχαν πάρα πολλές δολιοφθορές στους σταθμούς.

Επί της ουσίας, δηλαδή, από το 2012 μέχρι και το 2019 δεν λειτουργούσε ουσιαστικά η τηλεδιοίκηση. Αυτό που ήταν ορατό ήταν οι είσοδοι την Νέων Πόρων και Λεπτοκαρυάς.

Εάν το κτίριο της τηλεδιοίκησης ήταν σε λειτουργία θα έδειχνε από το Πλατύ μέχρι το Δομοκό, μία απόσταση περίπου εκατό χλμ και θα περιελάβανε πολλούς επιμέρους σταθμούς κι έτσι οι σταθμάρχες θα έβλεπαν την κίνηση των τρένων.


Πηγή