Ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος HATTA, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τον τουρισμό είπε πως υπάρχει μεγάλη κινητικότητα.
«Ιδιαίτερα τον Αύγουστο αλλά και το επόμενο μήνα θα συνεχίσουμε να έχουμε μεγάλη προσέλευση ξένων και θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε το 2022 που πήγε καλά. Τώρα όμως έχουμε το ενεργειακό, το επισιτιστικό αλλά και τον πληθωρισμό. Είναι δεδομένο πως η κρίση των καταναλωτών, το κόστος της ζωής τους από τα σπίτια που προέρχονται οι τουρίστες, έχουν μεγάλο πρόβλημα. Οι τουρίστες ζητάνε φθηνότερη διαμονή, ξοδεύουν λιγότερα. Βλέπουμε στην Αθήνα πολύ κόσμο. Ο κόσμος αυτός ερμηνεύεται με δύο δεδομένα. Το ένα είναι πως είναι πολλοί άνθρωποι από τα κρουαζιερόπλοια, έχουμε επίσης ένα μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών στη βραχυχρόνια μίσθωση. Οι άνθρωποι αυτοί ασφαλώς θα πάνε να φάνε, να δουν αρχαιολογικούς χώρους κ.α αλλά αυτό είναι μεμονωμένος ανεξάρτητος τουρισμός»
Αναφορικά με τις αυξήσεις των τιμών, ο κ. Τσιλίδης είπε πως φυσικά επηρέασαν τους καταναλωτές και κατ’ επέκταση και τον τουρισμό.
«Οι αυξήσεις(σ.σ στην Ελλάδα) στο σύνολο ήταν από 25-30% ενώ λίγες ήταν οι επιχειρήσεις που δεν ξεπέρασαν το 15%. Αυτό ήταν γιατί όταν ανακοινώθηκαν οι τιμές ήταν όλα στα ύψη. Κάποια στιγμή κατέβηκαν λίγο οι τιμές και ξανά είναι πάλι υψηλές οι δαπάνες. Να μην ξεχνάμε πως εάν πάμε στο εξωτερικό θα δαπανήσουμε περισσότερα χρήματα για το φαγητό παρά για πακέτο διαμονής και μεταφοράς. Δεν γίνεται το ίδιο εδώ. Αν υπολογίσουμε τις τρίτες χώρες που δεν είναι μέλη ΕΕ, αυτές οι χώρες έχουν το πλεονέκτημα να επιδοτούν όλες τις ανάγκες της χώρας τους».
«Σε επίπεδο τιμών ξενοδοχείων η αύξηση ήταν μόνο 10%»
Η Χριστίνα Τετράδη, Αντιπρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, είπε με τη σειρά της πως ο τουρισμός είναι ένα ευμετάβλητο και εύκολα επηρεαζόμενο προϊόν και καλό θα είναι να περιμένουμε να δούμε αποτελέσματα στο τέλος του χρόνου και να μην κάνουμε υπολογισμούς.
«Η ακρίβεια μας πλήττει όλους. Αυτό το βλέπουμε και σε όλες τις χώρες των πελατών μας και είναι σαφές πως έχει επηρεαστεί τα ταξίδι, η διάρκεια των διακοπών αλλά και αυτά που ξοδεύουν. Σε επίπεδο τιμών ξενοδοχείων η αύξηση ήταν μόνο 10%. Αυτό είναι απορροφήσει κάποιου κόστους, ούτε καν κέρδος».
Πηγή