Τέμπη ώρα μηδέν. Ανείπωτος πόνος, οδυρμός και άγριες σκηνές με σφραγισμένα φέρετρα.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έβαψε στα μαύρα τη χώρα.
Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, μίλησε στο «Χαμογέλα και Πάλι» για τις ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.
«Από τότε που διαλύθηκε το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου, και έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το προσωπικό, ένας προϊστάμενος των μηχανοδηγών και ένας προϊστάμενος του προσωπικού κινήσεως σε 24ωρες βάρδιες, έπρεπε να ήταν σε συνεργασία με τον ΟΣΕ. Μέχρι το τέλος του 2020 ήταν αυτή η επιτροπή και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε ένα υποτυπώδες συμβούλιο, που δε βλέπεις αν πας για σύγκρουση μέσω GPS, δεν προσφέρει τίποτα. Μέσω gps βλέπεις μία κουκίδα. Από πλευράς ασφάλειας δεν λέει απολύτως τίποτα. Αυτό το σύστημα τηλεδιοίκησης, εάν δε το κλέβουν οι συμμορίες μπορεί να ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια», είπε αρχικά.
Για τον σταθμάρχη ανέφερε πως «έπρεπε να έχει σταθμάρχες ο ΟΣΕ, έμπειρους και μέσα σε 2 χρόνια να έχουν εκπαιδευτεί και νέοι. Κανονικά ένας νευραλγικός σταθμός θα έπρεπε να είναι δύο. Παράνομα δεν ήταν μόνος του, η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να έχει δύο. Η πρακτική λέει να έχεις δύο σε νευραλγικούς σταθμούς. Το πρώτο λάθος είναι ότι έφερε μεταταγμένο άλλης ειδικότητας και τον εκπαίδευε για σταθμάρχη, και δεύτερον έναν άπειρο άνθρωπο. Ο σταθμάρχης δίνει ένα τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό και δε του λέει να πάει από την άνοδο ή την κάθοδο. Ο μηχανοδηγός δεν ρωτάει, που θα έπρεπε, από πού να φύγει. Όταν βλέπει ότι πάει από την κάθοδο προς να σταματήσει επί τόπου την αμαξοστοιχία και να ρωτήσει τον σταθμάρχη «γιατί με στέλνεις από την κάθοδο; Έχουμε μονοδρόμηση; Ή το κλειδί είναι στην κάθοδο;» και να μιλήσει μέσω ραδιοτηλεφώνου για να τον ακούσει η εμπορική αμαξοστοιχία και να τους πει «παιδιά στοπ θα πέσετε πάνω μου, έχω καταλάβει την κάθοδο».
«Κρατάω επιφύλαξη και περιμένω τι θα βγει από την επιτροπή. 13 Φεβρουαρίου 2007 θα ήμουν νεκρός από τέτοιο ατύχημα. Έκανε λάθος ο σταθμάρχης. Το δευτεροβάθμιο όργανο αποφάσισε ότι η ασφάλεια είναι θέμα της υποδομής. Ξέρουν ότι το κομμάτι που δουλεύει είναι από Τιθορέα – Δομοκό και Δομοκός – Λάρισα, τα υπόλοιπα δεν λειτουργούν», συμπλήρωσε.
«Δεν βάζεις μόνο του άνθρωπο που δεν έχει εμπειρία. Υπάρχει και το ότι κάποιος που έχει μέσον να βάλουν όποιον θέλουν. Γιατί να τον βάλεις σε έναν τέτοιο νευραλγικό σταθμό; Παίζει ρόλο το να έχεις προϋπηρεσία; Τι μπορείς να μάθεις στα 59 όταν δεν έχεις εμπειρία; Άμα κλείσουν τα τρένα, σε 3 μήνες θα κλέψουν και τις ράγες οι συμμορίες», κατέληξε ο κ. Ρετσινάς.
Πηγή