Ο κ. Αμδίτης μίλησε για την τεχνολογία που υπάρχει στα τρένα και κατά πόσο εφαρμόζεται στους σιδηρόδρομους.

«Η τεχνολογία υπάρχει, και οι δυνατότητες προκειμένου να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ακριβώς τέτοια περιστατικά. Αρχικά, η έννοια του απόλυτα ασφαλούς συστήματος δεν υπάρχει, είτε χρησιμοποιείς τεχνολογία, είτε χρησιμοποιείς άλλα συστήματα ή ανθρώπους, απόλυτη ασφάλεια δεν υπάρχει», είπε αρχικά.

«Υπάρχει όμως η τεχνολογία, αυτόν τον συνδυασμό αισθητήρων, συστημάτων, τηλεπικοινωνιών, τηλεματικής, αυτό που λέμε τηλεδιοίκηση, που έρχονται να εμποδίσουν το ανθρώπινο λάθος σε μεγάλο βαθμό, σε βαθμό να το εξαλείψουν ή εάν συμβεί αυτό να κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες, πριν φτάσουμε σε τέτοια δραματικά γεγονότα», συμπλήρωσε.

Ο κ. Αμδίτης επεσήμανε συμπληρωματικά πως, «Στις περισσότερες χώρες εφαρμόζονται συστήματα που επιτρέπουν τις μεγάλες ταχύτητες γιατί είναι σε θέση να γνωρίζουν επακριβώς την κάθε στιγμή, τα στοιχεία του συρμού, που βρίσκεται τη κάθε στιγμή, τι πορεία κάνει, αντίστοιχα με το μετρό. Το μετρό στην Ελλάδα είναι από τα πιο προηγμένα και οι νέες γραμμές θα είναι απόλυτα αυτοματοποιημένες. Υπάρχει κέντρο ελέγχου που γνωρίζουμε επακριβώς που είναι ένα τρένο και να είμαστε4 σε θέση να επέμβουμε, να το σταματήσουμε, να αλλάξουμε την ταχύτητά του, ή την πορεία του».

«Δεν είναι μόνο η τεχνολογία, είναι βασικό και η συντήρηση και σε τι κατάσταση βρίσκονται οι υποδο9μες μας και κυρίως η εκπαίδευση του προσωπικού», κατέληξε.


Πηγή