Ένα 24ωρο απομένει για την ημέρα της Black Friday με τις επιχειρήσεις σχεδόν σε όλους τους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας να μπαίνουν στη «μάχη» των προσφορών.
Μεγάλες αλυσίδες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις με κάθε είδους προϊόντα και υπηρεσίες συμμετέχουν στη Black Friday που φέτος είναι διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές κυρίως λόγω των συνθηκών που έχει διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση και η ακρίβεια.
Ο «χορός» των προσφορών άλλωστε έχει ξεκινήσει νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά – σχεδόν ένα δεκαπενθήμερο πριν από την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου – από τα οnline καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων. Οι προσφορές ωστόσο αναμένεται να κορυφωθούν ανήμερα της Black Friday και το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί, καθώς και την Κυριακή τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά. Παράλληλα, τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, έπεται η Cyber Monday με τις προσφορές να συνεχίζονται μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου είναι οι προσφορές να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές, που τους τελευταίους μήνες έχουν περιορίσει τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά καθώς το διαθέσιμο εισόδημά τους κατευθύνεται κυρίως σε λογαριασμούς και είδη πρώτης ανάγκης.
Από την πλευρά τους οι καταναλωτές βρίσκονται στο «κυνήγι» των ευκαιριών που θα παρουσιαστούν στη Black Friday προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που είχαν αφήσει στην άκρη το προηγούμενο διάστημα αλλά και για να κάνουν από νωρίς, σε πιο προσιτές τιμές, τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους και να ψωνίσουν δώρα.
Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται η αγορά της φετινής Black Friday
Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως θα ψωνίσει προϊόντα τη φετινή Black Friday με τη μέση δαπάνη να φτάνει τα 146 ευρώ. Κατά συνέπεια η αγορά της Black Friday εκτιμάται φέτος ότι θα ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα 1 στους 3 από τους καταναλωτές που θα ψωνίσουν στη Black Friday, θα κάνει και το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα.
Αντίστοιχα, έρευνα της Nielsen IQ, δείχνει πως τα 2/4 σχεδόν των Ελλήνων καταναλωτών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και τη Cyber Monday, για εορταστικές αγορές.
Στα τρόφιμα και ποτά, σε ποσοστό 28% οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τις προσφορές της περιόδου για να κάνουν αγορές ενόψει των γιορτών. Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 29%. Παράλληλα το 1/3 των καταναλωτών θα βρίσκεται σε «επιφυλακή» για ευκαιρίες που θα προκύψουν στη Black Fridayτόσο για δώρα, ποτά όσο και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
Πηγή