Πρόκειται για το «καλάθι του νοικοκυριού» που θα διαμορφωθεί με βάση τις ανάγκες και τις συνήθειες των καταναλωτών τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αναμένεται να ισχύσει από τις 14 Δεκεμβρίου, για 2-3 εβδομάδες, δηλαδή την περίοδο που οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους για το χριστουγεννιάτικο και το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι και θα ενταχθούν σε αυτό προϊόντα με αυξημένη εποχική ζήτηση.
«Σκοπός του καλαθιού είναι το κόστος για το γιορτινό τραπέζι, που σε κάθε περίπτωση θα είναι υψηλότερο από πέρσι, να είναι χαμηλότερο από όσο ήταν για αγορά των ίδιων προϊόντων πριν από έναν μήνα» δήλωσε το Σαββατοκύριακο μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης. Ο κ. Γεωργιάδης έχει ήδη προαναγγείλει ότι το εορταστικό καλάθι, «θα έχει ωραίες εκπλήξεις».
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει έως τώρα γνωστά θα υπάρξει προσωρινή αύξηση κατηγοριών στο καλάθι, ώστε να προστεθούν σε αυτό κρέατα, τσουρέκια και χριστουγεννιάτικα γλυκά, όπως και η βασιλόπιτα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τώρα σε ό,τι αφορά την κατηγορία του κρέατος, στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν ενταχθεί μόνο το κοτόπουλο και το χοιρινό, ενώ στο «εορταστικό καλάθι» αναμένεται να μπουν και άλλα είδη, ενδεχομένως και η γαλοπούλα αλλά και μοσχάρι αρνί και κατσίκι.
Οι συζητήσεις για το «καλάθι παιχνιδιών»
Παράλληλα στα πρότυπα του «καλαθιού του νοικοκυριού» εξετάζεται από το αρμόδιο υπουργείο ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να δημιουργηθεί για την περίοδο των γιορτών και ένα αντίστοιχο για τα παιχνίδια.
Στις συζητήσεις που γίνονται είναι να εφαρμοστεί όχι από τα σούπερ μάρκετ αυτή τη φορά, αλλά από τα καταστήματα παιχνιδιών, καθώς την περίοδο των γιορτών γίνεται ο μεγάλος όγκος των αγορών από τις οικογένειες για τα χριστουγεννιάτικα δώρα των μικρών παιδιών.
«Υπάρχουν θέματα και ανταγωνισμού που πρέπει να δούμε. Είμαστε κοντά σε μια συμφωνία, υπάρχει διάθεση και από τα καταστήματα για αυτό. Όπως υπάρχει το “καλάθι” στα σούπερ μάρκετ θα υπάρχει “καλάθι” για τα παιχνίδια» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με πληροφορίες εκείνο που εξετάζεται είναι το συγκεκριμένο «καλάθι» να λειτουργεί εθελοντικά από τις επιχειρήσεις και να μην έχει την υποχρεωτικότητα, βάσει τζίρου δηλαδή των επιχειρήσεων όπως ισχύει για τα σούπερ μάρκετ. Αναμένεται έχει μικρή χρονική διάρκεια στην εφαρμογή του και να συμπεριληφθούν σε αυτό κατηγορίες όπως για παράδειγμα εκπαιδευτικά – διαδραστικά παιχνίδια, επιτραπέζια και παζλ και εκείνα που προάγουν γνωστικές δεξιότητες στα παιδιά.
Πηγή