Προϊόντα απολύμανσης σπιτιού έχουν «στοκάρει» έξι στους δέκα καταναλωτές στην Ελλάδα, ενώ ένας στους τρεις έχει προχωρήσει σε μεγάλες προμήθειες ζυμαρικών.
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 1.200 καταναλωτών την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου, έρευνα που έρχεται στην ουσία να επιβεβαιώσει και τα στοιχεία για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ που διενεργούν οι εταιρείες έρευνας αγοράς.
Ειδικότερα, το 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αυξήσει τις αγορές του σε απολυμαντικά είδη. Ακολουθούν βασικά τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά, με το 33% των καταναλωτών να δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές για τα προϊόντα της κατηγορίας, το αλεύρι και η ζάχαρη (27%), το ρύζι (22%). Περισσότερα απορρυπαντικά καταγράφεται ότι αγοράζουν το 24% των καταναλωτών, ενώ περισσότερο χαρτί υγείας το 23%.
Αντίθετα, δηλώνεται από τους καταναλωτές ότι αγοράζουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά (22%) και λιγότερα γλυκά (18%). Οσον αφορά τα προϊόντα μακράς διάρκειας, φαίνεται ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα κατεψυγμένα είδη (22%).
Το 53% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού τού προκαλεί άγχος και το 42% φόβο. Αντίθετα, ένα 22% δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού τού προκαλεί σύνεση. Μόλις ένα 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυμό. Ως αδιάφορο καταγράφεται το 6% των ερωτηθέντων.
Το 46% ανησυχεί ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη. Αλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που καταγράφονται αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι η στροφή του κοινού από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38% και ο πιο συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών.
Αύξηση των πωλήσεων σημειώθηκε και στα καταστήματα cash & carry.
Σύμφωνα με τη Nielsen, την εβδομάδα πριν από την Καθαρά Δευτέρα, οπότε ανακοινώθηκαν τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα, παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα cash & carry κατά 9,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.