Με διαφορετικά δεδομένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα διεξαχθεί η φετινή Black Friday που «πέφτει» στις 25 Νοεμβρίου.
Η «μάχη» των προσφορών ξεκινάει ωστόσο αρκετά νωρίτερα από την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, με τις μεγάλες αλυσίδες να «μετρούν ήδη αντίστροφα» προκειμένου να βγάλουν στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα τα προϊόντα της Βlack Friday.
Εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων
Το πρώτο και πλέον σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί τη φετινή περίοδο της «Μαύρης Παρασκευής» είναι το γεγονός ότι διεξάγεται εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων και του κύματος γενικότερης ακρίβειας.
Οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τους τελευταίους μήνες τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά διαθέτοντας το εισόδημά τους κυρίως στα είδη πρώτης ανάγκης και σε λογαριασμούς. Κάτι που αποτυπώνεται και στην εμπορική κίνηση, σε μεγαλύτερο βαθμό μετά το καλοκαίρι. Η περίοδος της Black Friday λοιπόν εκτιμάται πως μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τις αγορές εκείνες που έχουν αναβληθεί από τους καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα.
Χωρίς «ενδιάμεσες εκπτώσεις»
Επιπλέον φέτος για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια δεν διεξάγονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Παρότι αρκετά καταστήματα πραγματοποιούν και φέτος προσφορές μέσα στον Νοέμβριο, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν επίσημα ενδιάμεσες εκπτώσεις – οι οποίες καταργήθηκαν από το αρμόδιο υπουργείο το καλοκαίρι- εκτιμάται πως θα δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε πιο «γενναίες» προσφορές κατά τη Black Friday.
Η εξοικείωση των καταναλωτών με τις Online αγορές
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί τα δεδομένα φέτος είναι πως μετά την περίοδο της πανδημίας οι καταναλωτές είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές. Άλλωστε την προηγούμενη διετία η Black Friday διεξήχθη σε «ειδικές συνθήκες» λόγω των περιορισμών της πανδημίας. Πλέον ακόμη και μεγαλύτερες ηλικίες ή άνθρωποι που δεν συνήθιζαν να ψωνίζουν online, χρησιμοποιούν και το ηλεκτρονικό κανάλι για τις αγορές τους.
Ιδιαίτερα δε κατά την περίοδο των προσφορών το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα αποτελούν ένα καλό «εργαλείο» για σύγκριση των τιμών, ακόμη μάλιστα κι αν οι αγορές γίνουν τελικά από τα φυσικά καταστήματα.
Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή 27 Νοεμβρίου
Την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, αμέσως δηλαδή μετά τη Black Friday και μία ημέρα πριν τη Cyber Monday, τα εμπορικά καταστήματα της χώρας θα είναι προαιρετικά ανοιχτά.
Η αρχική τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης προέβλεπε τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του μήνα, η ημερομηνία ωστόσο μεταφέρθηκε για την επόμενη Κυριακή λόγω της κακοκαιρίας και τελικά με νεότερη απόφασή μεταφέρθηκε την Κυριακή 27 Νοεμβρίου. Με δεδομένο ότι η διάρκεια των προσφορών της Black Friday φτάνει μέχρι και τη Δευτέρα που την ακολουθεί (Cyber Monday) εκτιμάται πως με το άνοιγμα των καταστημάτων τη συγκεκριμένη Κυριακή, θα τονωθεί η εμπορική κίνηση.
Πηγή