xalkidiki louna park.jpg
xalkidiki louna park.jpg

Εργαζόμενος που δούλεψε στο λούνα παρκ του τρόμου στην Χαλκιδική σπάει τη σιωπή του και αποκαλύπτει στο MEGA τι συνέβαινε στην επιχείρηση.

«Τα μηχανήματα όλα του Κ. 9 στα 10 είναι άχαρτα πρώτον, κάποια είναι κλεμμένα από την Βουλγαρία, ασυντήρητα σε πολύ άθλια κατάσταση. Ήτανε να πάνε σε σκραπ και πήγε και τα βούτηξε έξω από την σκραπ, τα έβαψε και τα λειτουργεί… και όχι τώρα, εδώ και πολλά χρόνια», ανέφερε πρώην εργαζόμενος του λούνα παρκ.

Αυτό το έγγραφο είναι το πιστοποιητικό χειριστή ψυχαγωγικών παιχνιδιών που πρέπει να έχει κάθε εργαζόμενος ο οποίος χειρίζεται μεγάλα μηχανήματα σε λούνα παρκ.

«Για να χειριστείς ένα μηχάνημα μιλάμε για κάποιο μηχάνημα επικίνδυνο όχι τώρα σε μία σκοποβολή σε ένα τρενάκι που πάει γύρω-γύρω τα παιδικά έτσι για τέτοιου είδους μηχανήματα επικίνδυνα πρέπει πρώτον να πας σε σεμινάριο ας πούμε εννιά μήνες στην Ιταλία, όπου σου μαθαίνουνε πιο πολύ θέματα ασφαλείας. Δίνεις κάποιες τυπικές εξετάσεις αφού το πάρεις αυτό το χαρτάκι μετά πρέπει να αποφασίσεις σε ποιο παιχνίδι θες να βγάλεις την πιστοποίηση σου, για να είσαι χειριστής και να πας να ξαναδώσεις εξετάσεις για να πάρεις πιστοποίηση χειριστή στο συγκεκριμένο μηχάνημα», συμπλήρωσε.

Πόσοι όμως εργαζόμενοι είχαν την αντίστοιχη πιστοποίηση στο λούνα παρκ της Χαλκιδικής;

«Πολύ πιθανόν και κανένας σε εκείνο το πάρκο μέσα δύο χρόνια που δούλεψα εγώ ο μοναδικός άνθρωπος που είχε πιστοποίηση ήμουν εγώ. Και μιλάμε ο άνθρωπος έχει παιχνίδια ψιλό επικίνδυνα», είπε ο πρώην εργαζόμενος του λούνα παρκ.

Τα στόματα ανοίγουν και από τους επισκέπτες του λούνα πάρκ στο Πευκοχώρι μετά από τον τραγικό θάνατο του 19χρονου αγοριού. Όπως καταγγέλει στο MEGA αυτόπτης μάρτυρας δεν ήταν η πρώτη φορά που ένα παιδί είχε τραυματιστεί παίζοντας στις σκουριασμένες μηχανές του ίδιου λούνα παρκ.

«Είχε γίνει ένα περιστατικό με την μπαλαρίνα και ένα περιστατικό που είχε παλινδρόμηση είχε κολλήσει και δε μπορούσε να σταματήσει. Με την μπαλαρίνα κάτι πέσανε παιδιά τώρα χτυπήσανε; Το δούλευε πολύ γρήγορα και χτυπήσανε», αναφέρει η καταγγελία.

Oι γονείς των παιδιών που επισκέπτονταν το λούνα παρκ της Χαλκιδικής κάνουν λόγο για εγκαταστάσεις που έκρυβαν παγίδες, με ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας.

«Περιμένανε συγκεκριμένα στην ουρά και να κάνουν τραμπολίνο, που είχε αρκετά τρία ή τέσσερα στο ίδιο σημείο, χωρίς δίχτυ ασφαλείας ήτανε. Δενόντουσαν τα παιδάκια με έναν ιμάντα και ταλαντεύονταν πάνω και πήγαιναν στον αέρα τέλος πάντων. Όσο περιμέναμε, επειδή διαπίστωσα ότι ο ένας ιμάντας ήταν σχισμένος, δεν κάναμε, φύγαμε. Ήταν λίγο επικίνδυνο, σου δημιουργούσε την αίσθηση της αμέλειας», ανέφερε γονέας.

Τα περισσότερα μηχανήματα που καθημερινά έπαιζαν δεκάδες παιδιά ήταν μεταχειρισμένα από το εξωτερικό, τουλάχιστον 15ετίας. Ο χρόνος και η θάλασσα που βρίσκεται δίπλα από τις εγκαταστάσεις ρήμαζε τον ήδη παλαιό στόλο των παιχνιδιών. Τα σίδερα που στήριζαν τα καθίσματα ήταν σάπια και σκουριασμένα.

«Δυο τρεις μέρες πριν ήμουν εκεί πηγαίναμε σχεδόν καθημερινά. Η εικόνα που βλέπει κανείς μπαίνοντας στον χώρο και μπορεί να το καταλάβει με μια στοιχειώδη αντίληψη και λογική καταλαβαίνει ότι τα μηχανήματα είναι παλαιά περασμένων δεκαετιών, βλέπει το πως έχουν τοποθετηθεί στον χώρο και καταλαβαίνει ότι είναι το ελάχιστο και το πιο ελαφρύ που μπορώ να πω ότι είναι πλημμελώς τοποθετημένα και συντηρημένα», ανέφερε γονέας και συμπλήρωσε:

«Έμπαινε το ερώτημα στο μυαλό μου, το σκεφτόμουν πολλές φορές. Ήταν εάν αυτό είχε ελεγχθεί από κάποιον, εάν έχει πάρει μια πιστοποίηση. Γενικά ήταν μια κατάσταση χύμα, δεν συνάδει αυτό που έβλεπε κάποιος με το σημείο εκείνο και την επισκεψιμότητα».

Η έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος είναι σε πλήρη εξέλιξη, με πάρα πολλά ερωτήματα να παραμένουν προς το παρόν αναπάντητα.

Τίποτα δεν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε

Όπως αναφέρουν πληροφορίες, η άδεια που πήρε πέρυσι ο ιδιοκτήτης από τον δήμο Κασσάνδρας είχε ισχύ για δύο μήνες. Αποδεικνύεται πως για το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν δεν λειτουργούσε νόμιμα, καθώς η επιχείρησή του βρισκόταν σε λειτουργία από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ φέτος δεν είχε την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας.

Παράλληλα, υπάρχουν καταγγελίες που αναφέρουν ότι τα μηχανήματα που αγόραζε ο ιδιοκτήτης του λούνα πάρκ ήταν μεταχειρισμένα από Βουλγαρία και Κύπρο, ενώ δεν είναι μέχρι στιγμής γνωστό εάν διέθετε κάποια πιστοποίηση για τα μηχανήματα που χρησιμοποιούσε.


Πηγή