Ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας του ΟΣΕ, εξήγησε πως οι σταθμάρχες πέρασαν από μία διαδικασία εκπαίδευσης fast track, η οποία αποτελούταν από 4 μήνες εκπαίδευσης και 1 μήνα πρακτικής, ενώ στη Γερμανία το αντίστοιχο μοντέλο έχει 9 μήνες εκπαίδευσης και ένα έτος πρακτικής άσκησης στο πόστο που θα υπηρετήσει ο εκάστοτε σταθμάρχης.
«Για μένα, οι άνθρωποι αυτοί είναι άπειροι και θέλουν επανεκπαίδευση. Ρωτάω «κόπηκε κανείς από αυτή την εκπαίδευση;» και όλοι ήταν «πέρασα». Ρωτάω, γιατί ο ΟΣΕ αυτούς τους ανθρώπους δεν τους περνά από ψυχοτεχνικές εξετάσεις; Σε όλη την Ευρώπη οι άνθρωποι που δουλεύουν στην πρώτη γραμμή περνάνε από ψυχοτεχνική εξέταση. Το λέω γιατί ο άνθρωπος αυτός, για εμένα, δεν έστεκε καλά», είπε στο «Τούνελ» ο Χρήστος Ρετσινάς.
Στη συνέχεια ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας του ΟΣΕ αναφέρθηκε στους λάθους χειρισμούς που έγιναν από τα πρόσωπα που εμπλέκονται στην τραγωδία.
Αναφερόμενος στον επιθεωρητή του ΟΣΕ είπε «γιατί τον βάζεις (σ.σ.: τον σταθμάρχη) μόνο του τη νύχτα; Εκτός αν αποδείξει ότι του έδωσε ο διευθυντής του από τον ΟΣΕ εντολή. Γιατί δεν τον έβαζε στην πρωινή ή απογευματινή βάρδια μαζί με έναν έμπειρο;».
Για τον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας υπογράμμισε πως δεν ήξερε να χειρίζεται το σύστημα αυτόματης χάραξης.
«Ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί αυτόματα το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σταθμού Λάρισας. Η Alstom παρέδωσε στον ΟΣΕ στις αρχές του Νοεμβρίου 2022 το σύστημα αυτό. Αυτό το σύστημα πρέπει να το χειρίζεσαι αυτόματα. Δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ήξερε μόνο χειρωνακτικά», είπε.
Πηγή