Πριν από 32 χρόνια, η BMW Σειρά 3 Touring χάραξε το δρόμο για ένα νέο είδος αυτοκινήτου. Τώρα, διανύοντας την 6η γενιά της, φιλοδοξεί να γίνει σημείο αναφοράς στην πολυτελή μεσαία κατηγορία για τις σπορ ικανότητες και την πολυχρηστικότητα της.
Η τελευταία γενιά του σπορ, 5θυρου μοντέλου της BMW, συνδυάζει τις βασικές αρετές της Σειράς 3, με άφθονους χώρους και πολυχρηστικό εσωτερικό. Ο οικογενειακός και τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας της νέας BMW Σειράς 3 Touring, τονίζεται υπογραμμίζεται από την αναβαθμισμένη ποιότητα της καμπίνας και τις τελευταίες καινοτομίες ελέγχου/λειτουργίας, αλλά και συνδεσιμότητας.
Εμφάνιση
Χαρακτηριστικές αναλογίες και σχεδιαστική φιλοσοφία που ορίζεται από ζωηρές γραμμές και εντυπωσιακές επιφάνειες διαμορφώνουν ένα δυναμικό σχήμα για τη νέα Σειρά 3 Touring. Οι εξωτερικές διαστάσεις της έχουν αυξηθεί συγκριτικά με την προκάτοχό της κατά 76 χλστ ως προς το μήκος (4.709 χλστ), 16 χλστ ως προς το πλάτος (1.827 χλστ) και 8 χλστ ως προς το ύψος (1.470 χλστ, συμπερ. του πτερυγίου της οροφής). Το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 41 χλστ στα 2.851 χλστ, ενώ τα φαρδιά μετατρόχια υποστηρίζουν μια ευέλικτη και γεμάτη αυτοπεποίθηση οδική συμπεριφορά.
Η σχεδίαση του εμπρός τμήματος τονίζει το δυναμικό στήσιμο και η εικόνα αυτή αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από την εγκοπή που ξεκινά από την εμπρός ποδιά και ανεβαίνει προς τους προβολείς και τους αεραγωγούς διαγράφοντας ένα οριζόντιο ‘Τ’. Full-LED προβολείς προσφέρονται στάνταρ, ενώ προβολείς LED με προηγμένες λειτουργίες, προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive LED με Laserlight για αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων με εμβέλεια περίπου 530 μ. και εμπρός φώτα ομίχλης LED διατίθενται προαιρετικά.
Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι τονισμένοι «ώμοι» του αυτοκινήτου, μία χαρακτηριστική γραμμή που ανεβαίνει από το εμπρός πλαϊνό πάνελ στο πίσω τμήμα και η γνώριμη αλλαγή κλίσης Hofmeister kink (που ενσωματώνεται στην κολόνα C), προδίδοντας χαρακτήρα με σπορ φιλοδοξίες. Η αίσθηση κύρους ενισχύεται από τις στάνταρ ράγες οροφής και το αλουμινένιο ένθετο στις κολόνες B και C, καθώς και τις αλουμινένιες λωρίδες για τη στεγανοποίηση των πλαϊνών παραθύρων. Τα πλευρά ρέουν αρμονικά προς το πίσω τμήμα, όπου μία εντυπωσιακή αεροτομή, τα πίσω φώτα LED (με πιο σκούρα πάνω τμήματα) και οι διπλές απολήξεις εξαγωγής για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου προσδίδουν ακόμα πιο δυναμική έμφαση.
Εσωτερικό
Ο οδηγοκεντρικός σχεδιασμός του cockpit, η αναδιάταξη των ενδείξεων του Control Display και του πίνακα οργάνων, και η τοποθέτηση των χειριστηρίων σε σαφείς λειτουργικές ζώνες δημιουργούν σπορ αίσθηση στο εσωτερικό. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σπορ δερμάτινο τιμόνι νέας σχεδίασης με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών, υποδοχές για τους αντίχειρες και μεταλλικά ανοδιωμένα ένθετα. Η ψηλή κεντρική κονσόλα και η ασορτί σχεδίαση των επενδύσεων θυρών και του πίνακα οργάνων δημιουργούν αίσθηση προστασίας, ενώ ο μοντέρνος πίνακας οργάνων συνοδεύεται από οριζόντιες γραμμές, διακριτικές μεταλλικές ανοδιωμένες λωρίδες και άλλες κομψές λεπτομέρειες που αναδεικνύουν την ευρυχωρία και την υψηλή ποιότητα του εσωτερικού.
Νέας σχεδίασης καθίσματα αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης, με την ευρυχωρία στην περιοχή των ώμων των εμπρός επιβατών να έχει αυξηθεί αισθητά, ενώ το νέο μοντέλο προσφέρει πολύ περισσότερο χώρο για το κεφάλι από τον προκάτοχό του σε όλες τις θέσεις. Από την άλλη, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν έξτρα χώρο για τα πόδια και πιο άνετη πρόσβαση (είσοδο και έξοδο). Ο πάγκος των πίσω καθισμάτων χωρά τρία παιδικά καθίσματα, εκ των οποίων δύο ασφαλίζουν σε βάσεις ISOFIX.
Η νέα Σειρά 3 Touring διατίθεται στάνταρ με αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας. Η επιλογή Comfort Access επιτρέπει επίσης hands-free άνοιγμα και κλείσιμο. Το πίσω παράθυρο ανοίγει ανεξάρτητα και το άνοιγμά του είναι 20 χλστ φαρδύτερο από του απερχόμενου μοντέλου. Η φόρτωση αποσκευών μεγάλου όγκου και βάρους είναι τώρα ευκολότερη χάρη στο αυξημένο πλάτος κατά 112 χλστ του χώρου αποσκευών, στο ψηλότερο κατά 30 χλστ άνοιγμα για μεταφορά φορτίων που είναι τώρα κατά 125 χσλτ φαρδύτερο στο πάνω τμήμα, σε ένα ελαφρώς χαμηλότερο σκαλοπάτι φόρτωσης (616 χλστ) και σε μία μείωση ύψους στο σκαλοπάτι ανάμεσα σε αυτό και το δάπεδο του χώρου αποσκευών από 35 σε 8 χσλτ. Προαιρετικά, διατίθεται ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μεταφέρει εξοπλισμό 500 λίτρων (πέντε παραπάνω από την προκάτοχό της) όταν όλα τα καθίσματα είναι κατειλημμένα, και η ωφέλιμη, αρχική χωρητικότητα αυξάνεται κατά 32 λίτρα. Η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί έως 1.510 λίτρα το μέγιστο, με την αναδίπλωση των διαιρούμενων τμημάτων 40 : 20 : 40 της πλάτης των πίσω καθισμάτων. Τα στοιχεία της πλάτης απασφαλίζουν επίσης από το χώρο αποσκευών μέσω ενός μπουτόν, προαιρετικά. Η αντίστοιχη ομάδα διακοπτών βρίσκεται σε ένα νέο πάνελ ελέγχου, στη δεξιά πλευρά του χώρου αποσκευών. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και το διαχωριστικό πλέγμα μπορούν να μεταφέρονται σε ειδικά σχεδιασμένους, υποδαπέδιους χώρους. Οι προαιρετικές, αντιολισθητικές ράγες που είναι ενσωματωμένος στο δάπεδο, είναι νέο χαρακτηριστικό για την Σειρά 3 Touring, με τις ράγες να εκτείνονται αυτόματα όταν η πίσω πόρτα είναι κλειστή και αποτρέπουν τις μετακινήσεις φορτίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Έξι κινητήρες
Τρεις βενζινοκινητήρες και τρία σύνολα diesel θα διατίθενται με το λανσάρισμα της νέας Σειράς 3 Touring ή μερικές εβδομάδες αργότερα. Η M340i xDrive Touring ξεχωρίζει χάρη στην δυναμική συμπεριφορά της με την υποστήριξη του 6κύλινδρου σε σειρά βενζινοκινητήρα της που αποδίδει 374 ίππους. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης δύο 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες με 184 ίππους στην 320i Touring και 258 ίππους στην 330i, έναν 6κύλινδρο σε σειρά diesel με 265 ίππους στην 330d xDrive Touring και δύο 4κύλινδρα μηχανικά σύνολα diesel (με 150 ίππους στην 318d και 190 ίππους στην 320d Touring.
Οι 4κύλινδροι diesel των 318d Touring και 320d Touring συνδυάζονται στάνταρ με 6τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο ή με ένα 8τάχυτο Steptronic προαιρετικά (στάνταρ σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις). Ευφυές σύστημα τετρακίνησης (που βελτιστοποιεί την κατανομή ισχύος) προσφέρεται στάνταρ στα περισσότερα ισχυρά βενζινοκίνητα και diesel μοντέλα και προαιρετικά για την 330i xDrive Touring και 320d xDrive Touring. Όλες οι εκδόσεις πληρούν τις το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP. Το 2020, μία Σειρά 3 Touring με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης θα προστεθεί στη γκάμα για πρώτη φορά.
Καινοτόμα τεχνολογία πλαισίου
Η αισθητή αύξηση της ευελιξίας, η ακρίβεια στη συμπεριφορά και η οδηγική άνεση σε μακρινές διαδρομές, οφείλονται σε μία διαδικασία τεχνολογικής εξέλιξης του αμαξώματος και του πλαισίου, με κύριο γνώμονα της οδηγική απόλαυση. Η ακαμψία του αμαξώματος της νέας Σειράς 3 Touring έχει αυξηθεί κατά περίπου 25% συνολικά και φτάνει το 50% σε κάποια σημεία. Οι βάσεις έδρασης στο πλαίσιο είναι πολύ πιο ανθεκτικές από του απερχόμενου μοντέλου. Επιπλέον, το νέο μοντέλο έχει χαμηλό κέντρο βάρους και κατανομή βάρους 50 : 50. Παρά τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, τις πολυάριθμες προσθήκες στον στάνταρ εξοπλισμό, την αυξημένη ακαμψία και τη βελτιστοποιημένη ηχομόνωση, είναι μέχρι 10 κιλά ελαφρύτερη από την προκάτοχό της, ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού. Η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική έχει ως αποτέλεσμα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 (320d Touring).
Ενεργά αμορτισέρ (που αποτελούν τμήμα της στάνταρ τεχνολογίας πλαισίου και της προαιρετικής ανάρτησης M Sport) συνεισφέρουν στην επίτευξη μιας απαράμιλλης ισορροπίας μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και άνεσης. Χάρη στο συνεχώς μεταβαλλόμενο έλεγχο, προσαρμόζουν τη σκληρότητα των αποσβεστήρων προοδευτικά, σύμφωνα με τις μεταβολές της διαδρομής των ελατηρίων, κάτι που μειώνει αισθητά την κίνηση του αμαξώματος κατά την εξουδετέρωση κραδασμών που προκαλούνται σε δρόμους με ανωμαλίες και στο δυναμικό στρίψιμο.
Εκτός από την ανάρτηση M Sport που είναι χαμηλότερη κατά 10 χλστ, οι πελάτες μπορούν επίσης να παραγγείλουν την ανάρτηση Adaptive M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες. Οι δύο προαιρετικές εκδόσεις ανάρτησης συνεργάζονται με σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Φρένα M Sport με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά διατίθενται κατόπιν παραγγελίας. Οι μπλε δαγκάνες φέρουν το λογότυπο Μ. Ο στάνταρ εξοπλισμός για τη νέα M340i xDrive Touring περιλαμβάνει επίσης διαφορικό M Sport, που διατίθεται προαιρετικά (σε συνδυασμό με ανάρτηση M Sport ή Adaptive M) για τις 330i Touring, 330i xDrive Touring και 330d Touring. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, πλήρως μεταβλητή λειτουργία του πίσω μπλοκέ διαφορικού συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της πρόσφυσης, της ευελιξίας, της ευστάθειας και της συμπεριφοράς στις στροφές.
Εξατομίκευση και προαιρετικός εξοπλισμός
Οι εκδόσεις Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport της νέας Σειράς 3 Touring επιτρέπουν στοχευμένη εξατομίκευση των στοιχείων σχεδίασης και εξοπλισμού. Διατίθεται επίσης προτάσεις υψηλής ποιότητας που αναβαθμίζουν την άνεση. Νέας σχεδίασης τιμόνια και διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού, η προαιρετική δερμάτινη επένδυση Vernasca και η δερμάτινη επένδυση Individual Merino, ένας πίνακας οργάνων Sensatec και πίνακας οργάνων με επένδυση BMW Individual προσδίδουν αποκλειστικό στυλ στο εσωτερικό. Στη λίστα προαιρετικών επιλογών υπάρχει επίσης μία πανοραμική, κρυστάλλινη ηλιοροφή, σύστημα ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών, βοηθητική θέρμανση, Ηχοσύστημα Harman Kardon Surround, ατμοσφαιρικός φωτισμός και σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση. Ακουστικό κρύσταλλο διατίθεται στάνταρ για το παρμπρίζ και προαιρετικά για τις πόρτες.
Εξέλιξη για την αυτόνομη οδήγηση
Τα καινοτόμα συστήματα υποστήριξης που υιοθετεί η νέα Σειρά 3 Touring αντιπροσωπεύουν τα τελευταία βήματα εξέλιξης στο δρόμο για την αυτόνομη οδήγηση. Μεταξύ των στάνταρ χαρακτηριστικών είναι σύστημα Speed Limit Info με No Passing Info display, Lane Departure Warning, και Collision & Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, που τώρα ανιχνεύει και ποδηλάτες.
Οι προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Driving Assistant με Lane Change Warning, προειδοποίηση πίσω σύγκρουσης και προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Επίσης προσφέρεται το Driving Assistant Professional, ένα ολοκληρωμένο πακέτο αναβάθμισης της άνεσης και της ασφάλειας. Ένα από τα χαρακτηριστικά του Driving Assistant Professional είναι το σύστημα Steering & Lane Control Assistant που συνεργάζεται με τον οδηγό για παραμονή του οχήματος στην εντοπισμένη λωρίδα μέσα από στενά περάσματα και περιλαμβάνει Lane Keeping Assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση και Evasion Assistant (υποβοήθηση ελιγμών για αποφυγή εμποδίων). Η νέα BMW Head-Up Display προσφέρει μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής, νέα γραφικά και πρόσθετο περιεχόμενο απεικόνισης.
Το Park Distance Control και η κάμερα οπισθοπορείας βοηθούν τον οδηγό στους ελιγμούς και τη διαδικασία στάθμευσης. Επίσης, η λειτουργία Parking Assistant αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού, των φρένων και των αλλαγών σχέσεων με το κιβώτιο Steptronic κατά την είσοδο και έξοδο από ένα χώρο στάθμευσης. Η γκάμα λειτουργιών του περιλαμβάνει επίσης Reversing Assistant, που προσφέρει δυνατότητα αυτόματης οπισθοπορείας για αποστάσεις έως 50 μ, ακολουθώντας την ίδια γραμμή που το όχημα έχει καλύψει νωρίτερα με εμπρόσθια πορεία.
Διαισθητική λειτουργία και άριστη συνδεσιμότητα
Το νέο Operating System 7.0 αποτελεί τη βάση για τη βελτιστοποίηση του συστήματος ελέγχου και απεικόνισης με σύγχρονες, ψηφιακές λειτουργίας προσαρμοσμένες με ακρίβεια στις ανάγκες του οδηγού. Το προαιρετικό Live Cockpit Professional περιλαμβάνει σχεδιασμένες με συνέπεια, προσαρμοζόμενες ενδείξεις, σε έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και Control Display 10,25 ιντσών. Για διαισθητικό έλεγχο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ ελέγχου αφής της οθόνης Control Display, του iDrive Controller, των διακοπτών στο τιμόνι, του φωνητικού ελέγχου και του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών της μάρκας.
Ένα ακόμα νέο στοιχείο του Live Cockpit Professional ακούει στο όνομα Intelligent Personal Assistant. Πρόκειται για έναν έξυπνο ψηφιακό βοηθό, που απαντά στο “Hey BMW”. Η άφιξη του Intelligent Personal Assistant σημαίνει ότι υπάρχει πάντα ένας γνήσιος επαγγελματίας BMW στο αυτοκίνητο. Αυτός μπορεί να εξηγεί κάθε είδους λειτουργία (“Πώς λειτουργεί η υποβοήθηση μεγάλης σκάλας;”), να παρέχει πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση (“είναι η στάθμη του λαδιού ΟΚ;”) και να βοηθά στην απάντηση ερωτήσεων όπως (“Τι μηνύματα προειδοποίησης έχω;”). Είναι ο τέλειος συνοδηγός και αποδεικνύεται χρήσιμος στην καθημερινή οδήγηση, ανταποκρινόμενος σε απλές φωνητικές εντολές για να βοηθήσει τον οδηγό σε διάφορα καθήκοντα, όπως βελτίωση της παραγωγικότητας και ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο. Η γκάμα διαθέσιμων λειτουργιών και δυνατοτήτων θα επεκτείνεται συνεχώς με τακτικές ενημερώσεις, που μπορούν να πραγματοποιούνται ομαλά μέσω ενός smartphone και στο αυτοκίνητο μέσω Remote Software Upgrade.
Η νέα Σειρά 3 Touring θα αποκαλυφθεί στο κοινό για πρώτη φορά στις 25 – 27 Ιουνίου 2019 κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης BMW Group NEXTGen στο Μόναχο. Θα κατασκευάζεται στο Εργοστάσιο της μάρκας στο Μόναχο για πελάτες από Ευρώπη, Ιαπωνία, Ν. Κορέα, Ταϊβάν, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.
Στην αγορά, προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στις 28 Σεπτεμβρίου 2019.
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή