oximata.png
oximata.png

Όλα ξεκίνησαν όταν προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο ανήμερα των Χριστουγέννων στον δρόμο από το Λιβάδι προς την Αράχωβα, όταν δεκάδες ηλεκτρικά οχήματα ακινητοποιήθηκαν.

Ενώ όλοι πίστευαν αρχικά πως το κυκλοφοριακό κομφούζιο οφείλονταν σε οδηγούς που δεν είχαν τοποθετήσει αντιολισθητικές αλυσίδες στα οχήματά τους, η Ελληνική Αστυνομία ανακοίνωσε πως αιτία ήταν τα ηλεκτρικά οχήματα που έμεναν από μπαταρία.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος – Ιαβέρης, σύμβουλος οδικής ασφάλειας, σχολίασε το συμβάν επισημαίνοντας αρχικά «μην δαιμονοποιούμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν στους -20°C και -25°C, έχοντας μειωμένη απόδοση όσο η θερμοκρασία κατεβαίνει».

«Στους 0°C τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν κανονικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε μία αλληλουχία πραγμάτων. Αρχικά υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που πήγαιναν για πρώτη ή δεύτερη φορά, έτσι δεν γνώριζαν το βουνό. Επιπλέον είδα σε κεντρικό δελτίο κάποιον πολίτη να λέει ότι δεν ενημερώθηκε ότι είχε χιόνι, ώστε να βάλει αλυσίδες. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είχαν την απαραίτητη αυτονομία και είχαν και την θέρμανση μέσα στη καμπίνα, προκειμένου να ζεσταθούν οι επιβάτες, γεγονός που συνέβαλε στην κατανάλωση ενέργειας, αφού η θέρμανση μειώνει την αυτονομία κατά 20% μέχρι και 40%, ανάλογα το ηλεκτρικό όχημα», επεξήγησε ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας.


Πηγή