Η θέρμανση, αλλά και η ψύξη, των εσωτερικών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα ζήτημα, μιας και επηρεάζουν την αυτονομία τους. Που κακά τα ψέματα είναι το πρώτο που προσέχει κανείς σε ένα EV. Ειδικά αν θέλει να το χρησιμοποιεί και εκτός αστικού ιστού.
Έτσι λοιπόν είναι λογικό οι κατασκευαστές ψάχνουν λύσεις προκειμένου και να εξασφαλίζουν ένα ωραίο περιβάλλον στο εσωτερικό των ηλεκτρικών μοντέλων τους μειώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση ενέργειας και αυξάνοντας την αυτονομία.
Μια από αυτές τις λύσεις είναι οι θερμαινόμενες επιφάνειες που εξετάζει και εξελίσσει η Ford. Πρόκειται για επιφάνειες με τις οποίες έρχεται σε επαφή ο οδηγός -π.χ. τιμόνι, υποβραχιόνια στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα- ή έχουν τη δυνατότητα να εκπέμπουν θερμότητα προκειμένου να ζεσταίνεται το εσωτερικό.
Με τη βοήθεια των θερμαινόμενων επιφανειών η κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα κλιματισμού είναι μειωμένη κατά 13%, γεγονός που σημαίνει πως σε μια τυπική φόρτιση η αύξηση της αυτονομίας είναι της τάξης του 5%. Νούμερο που σημαίνει πως σε ετήσια βάση το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να καλύψει αρκετές εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα με την ίδια κατανάλωση ενέργειας.
Πηγή