Έρχεται στη Βουλή νέα τροπολογία τις εισπρακτικές εταιρείες.
Για το θέμα αυτό μίλησε η δικηγόρος Άννα Κορσάνου σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ. ” Μιλάμε για μια τροπολογία που έρχεται με το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί. Θα ψηφιστεί ένας νόμος για τον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και μέσα σε αυτό τον νόμο υπάρχει αυτή η τροπολογία για τον νόμο που θα λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρείες/ εταιρείες διαχείρισης ενημέρωσης δανειοληπτών”, τόνισε.
Ο νόμος για τις εισπρακτικές εταιρείες
Υπενθύμισε τι ισχύει ήδη για τις εισπρακτικές εταιρείες :
- Τηλέφωνο μπορούν να παίρνουν μέρα παρά μέρα τον οφειλέτη, δεν μπορούν να τον παίρνουν πολλές φορές την ημέρα.
- Δεν μπορούν να παίρνουν τηλέφωνο τον οφειλέτη στη δουλειά του, παρά μόνο εάν έχει δηλώσει ότι αυτό είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας .
- Τα πρώτα τηλέφωνα υπενθύμισης του χρέους επιτρέπονται 100 ημέρες μετά την λήξη της προθεσμίας πληρωμής της δόσης του χρέους
Εισπρακτικές εταιρείες: Ποια είναι η καινοτομία στην τροπολογία
Σύμφωνα Άννα Κορσάνου, ” δεν υπάρχουν νομοτελείς ενημερώσεις για τους δανειολήπτες. Για τις οφειλές λειτουργούν κάποια δικηγορικά γραφεία ως εισπρακτικές εταιρείες. Και αυτοί οι περιορισμοί υπάρχουν και για τους δικηγόρους αλλά και για τα δικηγορικά γραφεία” δεν μπορεί να καλεί συνεχώς ένα δικηγορικό γραφείο τον οφειλέτη κάθε μέρα για το χρέος του, συμπλήρωσε και τόνισε ότι θα υποταχθούν και αυτοί στον νόμο που θα ψηφιστεί.
Η νέα τροπολογία θα αφορά μόνο ανεξόφλητα δάνεια στις τράπεζες ή και όσους δεν έχουν πληρώσει λογαριασμό ΔΕΚΟ ;
Στην ερώτηση δημοσιογράφου της ΕΡΤ1 εάν αυτή η νέα τροπολογία θα αφορά μόνο όσους δεν εξοφλούν τα δάνεια τους στις τράπεζες ή και όσους δεν έχουν πληρώσει λογαριασμό ΔΕΚΟ, η κ.Κορσάνου είπε ότι αυτό ισχύει μόνο εάν είναι εταιρεία ενημέρωσης. Εάν είναι εισπρακτική εταιρεία, αυτή υποτάσσεται σε αυτούς τους κανόνες , σε αυτόν τον νόμο που θα ψηφιστεί . Όλες αυτές οι εταιρείες έχουν σκοπό να ενημερώνουν οφειλέτες που δεν πληρώνουν, πρόσθεσε.
Και συνέχισε λέγοντας ότι πρέπει να δίνονται μόνο τα αναγκαία προσωπικά δεδομένα των οφειλετών σε αυτές τις εταιρείες , δηλαδή στην τράπεζα, στην εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων .
Πώς γίνονται οι καταγγελίες
Σε περίπτωση που κάποιο ή όλα από τα παραπάνω παραβιάζονται, μπορεί να γίνει αναφορά ή και καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή η οποία έχει αρμοδιότητα να επιβάλει ακόμη και πρόστιμα στους παραβάτες, είπε.
” Μπορεί να κάνει ο οφειλέτης καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης. Αυτοί παρακολουθούν και επιβάλουν πρόστιμα. Έχουν επιβληθεί πρόστιμα σε τέτοιες εταιρείες κατά καιρούς”, τόνισε.
Τα στοιχεία για την καταγγελία
Ο οφειλέτης μπορεί να κάνει μια αναφορά για εισπρακτική εταιρεία εφόσον έχει στοιχεία για αυτή σημείωσε η κ. Κορσάνου και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να καταγραφεί πότε τον πήραν τηλέφωνο και ποιες ημέρες και ποιες ώρες τον κάλεσαν, αλλά και το όνομα της εταιρείας. Η όχληση μπορεί να γίνει 09:00 με 20:00 μόνο τις εργάσιμες ημέρες, όχι Σαββατοκύριακα.
Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ
Πηγή