Οι καλές καιρικές συνθήκες που έχουν επικρατήσει έως τώρα τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών στα ρούχα κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.
Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής όπως επισημαίνει στο CNN Greece, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, «αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως λόγω του ήπιου χειμώνα έχουν μειωθεί οι πωλήσεις «βαριών ρούχων» όπως παλτό, μπουφάν κ.α.».
Όσο μάλιστα πλησιάζουμε προς τον Φεβρουάριο οι έμποροι εκτιμούν πως αρκετά από τα αποθέματα που έχουν σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο διάστημα του χειμώνα, με όσα ήδη διαθέτουν στις ντουλάπες τους.
Αντίθετα στα υπόλοιπα προϊόντα η αγορά της ένδυσης κινήθηκε, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών καθώς αρκετοί καταναλωτές επέλεξαν να ψωνίσουν ρούχα, ως δώρα.
Αν και οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως το τέλος Φεβρουαρίου, οι δύο πρώτες εβδομάδες είναι «παραδοσιακά» οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη κίνησης και ενδεικτικές για την πορεία τους.
«Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας. Η εκπτωτική αγορά δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί από “οικονομική κόπωση” της πολύ καλής εορταστικής περιόδου. Έχει αλλάξει βεβαίως σε προτιμήσεις και προτεραιότητες, αλλά φαίνεται πως ο στόχος του φετινού διμήνου θα ξεπεράσει σε τζίρο το αντίστοιχο δίμηνο του 2019 με 5,5 δισ. ευρώ» επισημαίνει ο κ. Κορκίδης.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών προσελκύουν τα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης, καθώς και οι «λευκές» συσκευές, ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Παράλληλα η αγορά, όπως επισημαίνεται «κινείται» με διαφορετικές «ταχύτητες», παρουσιάζοντας για παράδειγμα καλύτερη εικόνα στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ανάπτυξης από την τρέχουσα εκπτωτική περίοδο δημιουργεί έναν μηχανισμό ελέγχου σύμφωνα με τον οποίο η τιμή της έκπτωσης θα έχει ως βάση αναφοράς τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών. Προκειμένου με αυτό τον τρόπο, να αποφεύγονται φαινόμενα πλασματικών εκπτώσεων και οι επιχειρήσεις να ανεβάζουν τις τιμές λίγες μέρες πριν για να τις «κατεβάσουν» με την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου. Παράλληλα στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr που ήδη βρίσκεται σε λειτουργία οι καταναλωτές θα μπορούν να προχωρούν σε καταγγελίες όταν θεωρούν ότι έχουν πέσει «θύματα» παραπλάνησης και εξαπάτησης.
«Από την αφετηρία των εκπτώσεων πληροφορούμαστε πως οι καταγγελίες -ανώνυμες και επώνυμες- που γίνονται στο τηλεφωνικό κέντρο 1520 ή τη ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr για τον έλεγχο της αγοράς και τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, είναι λιγότερες από άλλες χρονιές και η παραβατικότητα κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλό ποσοστό, κάτω του 6%. Άρα αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων» σημειώνει ο κ. Κορκίδης.
Πηγή