Μετά τη θετική εξέλιξη που είχε ο πρώτος γύρος των συνομιλιών στην Ελβετία ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν, το ελβετικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε την άμεση έναρξη των τεχνικών συνομιλιών.
Ο πρώτος γύρος έγινε το βράδυ της Κυριακής (21.06.2026) ανάμεσα σε αντιπροσωπείες υψηλού επιπέδου των ΗΠΑ και του Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου στην Μέση Ανατολή.
Στην ανακοίνωση του το ελβετικό υπουργείο Εξωτερικών επίσης χαιρετίζει «τη συμφωνία επί οδικού χάρτη με στόχο την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών». Σύμφωνα με το υπουργείο, «αυτός ο οδικός χάρτης δημιουργεί τις συνθήκες για την άμεση έναρξη των νέων τεχνικών συνομιλιών.
Οι δύο αντιπροσωπείες, με επικεφαλής τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς και τον πρόεδρο του ιρανικού κοινοβουλίου Μοχάμαντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ αντίστοιχα, αναχωρούν από την Ελβετία για να επιτρέψουν την έναρξη των τεχνικών συνομιλιών κεκλεισμένων των θυρών που θα διαρκέσουν ολόκληρη την εβδομάδα στο ξενοδοχειακό συγκρότημα του Μπούργκενστοκ στις ελβετικές Αλπεις.

Τη νύκτα, οι κυβερνήσεις του Πακιστάν και του Κατάρ ανακοίνωσαν με κοινό κείμενο ότι οι δύο πλευρές «συμφώνησαν επί οδικού χάρτη για την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών, θέτοντας τις βάσεις για την άμεση εκκίνηση νέων τεχνικών συζητήσεων».
Το Ιράν, δια στόματος του υπουργού Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί, έκανε λόγο για «σημαντική πρόοδο», ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη σχολιάσει το αποτέλεσμα των συνομιλιών.


Η Βέρνη από την πλευρά της δήλωσε έτοιμη να υποστηρίξει την διαδικασία «στο πλαίσιο της παράδοσης της προσφοράς καλών υπηρεσιών».


«Στόχος μας είναι η διπλωματία μας να φανεί χρήσιμη στην αποκλιμάκωση, την σταθερότητα και την ειρήνη», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ελβετικού υπουργείου Εξωτερικών.
Πηγή















