Κατακόρυφη πτώση κατά 61,3% σημείωσε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» τον Μάρτιο. Από το αεροδρόμιο της Αθήνας διακινήθηκαν μόλις 640.000 επιβάτες, σχεδόν 1 εκατ. λιγότεροι σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019. Σελ. 25
Τη χειρότερη κρίση στην ιστορία της ενδέχεται να βιώνει η παγκόσμια αεροπορική αγορά, με τον αντίκτυπο να είναι ήδη εμφανής στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Με πολλές χώρες να έχουν κλειστά σύνορα, άλλες να λειτουργούν υπό σοβαρούς περιορισμούς κίνησης και τις γενικότερες συστάσεις να θέλουν τους πολίτες να ελαχιστοποιούν τις μετακινήσεις τους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» διανύει, όπως πολλά άλλα μεγάλα αεροδρόμια, μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.
Ο φετινός Μάρτιος καταγράφεται ως ο χειρότερος στην ιστορία λειτουργίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει μείωση της τάξεως του 61,3%. Κατά τον περασμένο μήνα στον ΔΑΑ διακινήθηκαν μόλις 640.000 επιβάτες, σχεδόν ένα εκατομμύριο λιγότεροι από ό,τι τον Μάρτιο του 2019.
Η εξέλιξη της κίνησης επιδεινώθηκε ραγδαία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, λόγω των εκτεταμένων μέτρων αποκλεισμού χωρών, που είχαν ως αποτέλεσμα την αναστολή πτήσεων πολλών αεροπορικών εταιρειών. Ο αριθμός των επιβατών τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού κατέγραψε μείωση της τάξεως του 60% και 62%, αντιστοίχως.
Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 3,5 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 20,5% σε σχέση με το 2019, λόγω της σημαντικής μείωσης που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Οι επιβάτες εξωτερικού μειώθηκαν κατά 18,6%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 24,4%.
Ενδεικτικά της κατάστασης είναι τα στοιχεία κίνησης αεροσκαφών, που καταδεικνύουν πτώση κατά 33,7% σχεδόν στο σύνολο των πτήσεων που εξυπηρετήθηκαν από τον ΔΑΑ. Σημειώνεται ότι η κίνηση των αεροσκαφών στο εσωτερικό της χώρας περιορίστηκε κατά 30% και του εξωτερικού κατά 36% τον Μάρτιο. Η μεγαλύτερη πτώση στο δίκτυο εξωτερικού οφείλεται στην ακύρωση μεγάλου αριθμού πτήσεων, ενώ πλήγμα δέχθηκε και το εσωτερικό δίκτυο –το οποίο ήταν ήδη επιβαρυμένο– λόγω των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων. Στο μεταξύ, τον Ιανουάριο η συνολική κίνηση αεροσκαφών στον ΔΑΑ αυξήθηκε κατά 0,9%, ενώ τον Φεβρουάριο κατά 2,9%, με τις πτήσεις εξωτερικού να ενισχύονται κατά 7,8% έναντι μείωσης 3,8% που κατέγραψαν οι πτήσεις εσωτερικού.
Αντίστοιχη εικόνα εμφανίζουν και τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, καθώς τα 14 που διαχειρίζεται η Fraport καταγράφουν μείωση της κίνησης επιβατών κατά 97% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019. Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν την αεροπορική αγορά να χάνει το 2020 περισσότερους από 700 εκατ. επιβάτες λόγω της πανδημίας, μέγεθος που μεταφράζεται σε μείωση της τάξεως του 28% και απώλεια εσόδων 14 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά τους, έξι μικρότερες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη ζητήσει τη συνδρομή της πολιτείας, ενώ η Aegean αναμένει την ολοκλήρωση της κρίσης προκειμένου να αξιολογήσει πλήρως την κατάσταση, κρίνοντας επιτακτική ωστόσο την ανάγκη εθνικής και κοινοτικής στήριξης προς τον κλάδο.