Την επαναλειτουργία της εστίασης περίμενε με προσμονή ένας στους τρεις καταναλωτές, δηλώνοντας ότι άμεσα θα τιμήσει κάποιο εστιατόριο ή ταβέρνα. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την τελευταία έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 1.050 ατόμων. Από την άλλη, το 50% δηλώνει ότι δεν πρόκειται να επισκεφθεί εστιατόριο εντός του 2020, εκ των οποίων το 17% απάντησε ότι δεν θα πάει ποτέ ξανά. Οι προβλέψεις αυτές, εάν επιβεβαιωθούν, συνεπάγονται ένα ακόμη πλήγμα στον κλάδο της εστίασης, που έμεινε σχεδόν χωρίς καθόλου έσοδα από τις 14 Μαρτίου έως τις 24 Μαΐου.
Η εικόνα που προκύπτει από τις απαντήσεις των καταναλωτών δεν είναι αισιόδοξη ούτε για τον τομέα του τουρισμού. Μόνο το 24% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα κάνει φέτος διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο. Το 17% δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Το 27% δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό 32% δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει. Το 30% θεωρεί ότι δεν θα μπορέσει φέτος να κάνει διακοπές, ενώ ένα 8% θεωρεί ότι δεν μπορέσει κάνει διακοπές ούτε το 2021.
Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει, εξάλλου, ότι τα αντισηπτικά και οι μάσκες ήρθαν για να μείνουν. Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, διαδραματίζουν και οι οδηγίες και συστάσεις που έχουν δοθεί στους πολίτες για τη χρήση των προστατευτικών αυτών μέτρων. Μόλις το 28% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 15% θα σταματήσει άμεσα και το 16% μέσα στο 2020. Το υπόλοιπο 41% θα σταματήσει αργότερα. Επίσης, το 30% δήλωσε ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλά μαζί του αντισηπτικά προϊόντα, τάση ιδιαιτέρως χρήσιμη για τη βιομηχανία που δραστηριοποιείται στην κατηγορία αυτή ή ξεκίνησε να το πράττει εν μέσω της υγειονομικής κρίσης. Τέλος, ένας στους τρεις δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει γάντια μιας χρήσης εντός των καταστημάτων και το επόμενο έτος.