Το «Καλάθι των Χριστουγέννων» – δηλαδή το εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού»– και το εντελώς καινούριο, «Καλάθι του Άη Βασίλη», το οποίο δημιουργείται για τις χριστουγεννιάτικες αγορές παιχνιδιών των καταναλωτών, μπαίνουν σε εφαρμογή την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου.
Το μεν πρώτο θα διαρκέσει έως τις 4 Ιανουαρίου, το δε δεύτερο έως και τις 11 Ιανουαρίου σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά την επίσημη ανακοίνωσή τους ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Γαλοπούλα, μοσχάρι, βασιλόπιτα ή τσουρέκι και σοκολάτες στο «Καλάθι των Χριστουγέννων»
Στο «Καλάθι των Χριστουγέννων», προστίθενται – για τη συγκεκριμένη περίοδο- στο ήδη υπάρχον καλάθι του νοικοκυριού τα εξής προϊόντα: γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι ή βασιλόπιτα και σοκολάτα.
Ουσιαστικά δηλαδή διευρύνεται η κατηγορία του κρέατος που πλέον περιλαμβάνει πέραν του κοτόπουλου και του χοιρινού, επιπλέον και γαλοπούλα και μοσχάρι προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν περισσότερες επιλογές μέσα από το «καλάθι», για το εορταστικό τους τραπέζι.
Σε ό,τι αφορά τα γλυκίσματα των Χριστουγέννων, εκτός καλαθιού μένουν τα παραδοσιακά γλυκά, μελομακάρονα και κουραμπιέδες ωστόσο «μπαίνουν« η βασιλόπιτα ή τσουρέκι -με τα σούπερ μάρκετ να επιλέγουν εάν θα βάλουν ένα ή και τα δύο προϊόντα -καθώς και η σοκολάτα.
Γιατί μένουν εκτός μελομακάρονα- κουραμπιέδες
Αναφορικά με την απόφαση να μην συμπεριληφθούν στο καλάθι τα δύο δημοφιλέστερα γλυκά των Χριστουγέννων. μελομακάρονα και κουραμπιέδες, ο Άδωνις Γεωργιάδης εξήγησε:
«Είχε γίνει μεγάλη συζήτηση για το αν θα συμπεριλάβουμε στο εορταστικό καλάθι και τα παραδοσιακά μελομακάρονα και τους παραδοσιακούς κουραμπιέδες. Αποφάσισα να μην τα συμπεριλάβω στο καλάθι.
Ο λόγος είναι ότι δεν θέλουμε να προκαλέσουμε αθέμιτο ανταγωνισμό προς τους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία που παραδοσιακά είναι τα μαγαζιά που από αυτά προμηθευόμαστε κυρίως τα συγκεκριμένα προϊόντα κατά το διάστημα των εορτών».
Το «καλάθι του Άη Βασίλη»
Από την άλλη πλευρά το «καλάθι του Άη Βασίλη» δημιουργείται σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, μόνο για την περίοδο των γιορτών και τις αγορές που κάνουν οι καταναλωτές σε παιχνίδια, δώρα για τα μικρά παιδιά.
Θα λειτουργεί στη λογική του καλαθιού του νοικοκυριού και θα είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου με ετήσιο τζίρο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ ενώ τα μικρότερα καταστήματα θα μπορούν να συμμετάσχουν εθελοντικά.
Διαμορφώνονται 10 κατηγορίες από τις οποίες τα καταστήματα παιχνιδιών θα πρέπει να δημιουργήσουν «καλάθι του Άη Βασίλη» που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα προϊόν από την κάθε κατηγορία. «Οι περισσότερες αλυσίδες μας έχουν πει ότι θα συμπεριλάβουν πολύ περισσότερα από ένα και το καλάθι θα είναι εξαιρετικά πλούσιο και εορταστικό» επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης.
Αναλυτικά οι κατηγορίες:
- Επιτραπέζια / Παζλ
- Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)
- Βρεφικά παιχνίδια
- Φιγούρες δράσης
- Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)
- Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα
- Ηλεκτρονικά παιχνίδια
- Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)
- Λούτρινα
- Μουσικά παιχνίδι
Οι λίστες με τα προϊόντα και τις τιμές της κάθε αλυσίδας θα αναρτώνται και αυτά στην πλατφόρμα e-καταναλωτής κάθε Τετάρτη ώστε να ενημερώνονται οι καταναλωτές, έως τις 11 Ιανουαρίου 2023. Ο υπουργός Ανάπτυξης προανήγγειλε τέλος ελέγχους της ΔΙΜΕΑ και σε αυτά τα προϊόντα, ως προς το περιθώριο του κέρδους.
Πηγή