Στην 9η εβδομάδα εφαρμογής του θα μπει την προσεχή Τετάρτη το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο για την περίοδο των γιορτών έχει διευρυνθεί με επιπλέον προϊόντα που παρουσιάζουν αυξημένη εποχική ζήτηση ενώ αντίστοιχα στην τρίτη εβδομάδα, το «καλάθι του Άη Βασίλη».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείοτ Ανάπτυξης για τη διακύμανση των τιμών τις πρώτες 8 εβδομάδας που εφαρμόζεται το «καλάθι του νοικοκυριού», όπως επεσήμανε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, στο μέσο καλάθι παρατηρείται μείωση, από 125 ευρώ μεσοσταθμικά την πρώτη εβδομάδα σε 107,05 ευρώ την 8η εβδομάδα, δηλαδή μείον 14%.
«Αυτό σημαίνει 75,5 ευρώ κέρδος τον μήνα και 907 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εκεί ο τζίρος είναι μικρότερος και οι τιμές είναι πιο ακριβές, το μέσο καλάθι από 116 ευρώ την πρώτη εβδομάδα έπεσε στα 97 ευρώ, δηλαδή μείωση 17%. Αυτό σημαίνει 84 ευρώ κέρδος τον μήνα και 1004 ευρώ κέρδος τον χρόνο» εξήγησε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Για ακόμη 10 μέρες, έως τις 4 Ιανουαρίου, στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα βρίσκονται και τα επιπλέον προϊόντα που προστέθηκαν λόγω της αυξημένης κατανάλωσης την περίοδο των γιορτών και συγκεκριμένα: γαλοπούλα, μοσχάρι, βασιλόπιτα ή τσουρέκι και σοκολάτα. Στόχος του υπουργείου ήταν να υπάρξει συγκράτηση ανατιμήσεων και σε προϊόντα που γεμίζουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτά και οι οικονομικά ασθενέστεροι πολίτες.
Συγκεκριμένα για τη γαλοπούλα που αποτελεί από τα παραδοσιακά φαγητά των Χριστουγέννων, ο Άδωνις Γεωργιάδης σε πρόσφατη επίσκεψή του σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ σημείωσε ότι «είδαμε γαλοπούλα με 4,90 ευρώ δηλαδή τιμή που ίσχυε πέρσι τέτοια εποχή, σαν να μην έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος πολέμου και πληθωρισμού. Άρα, υπάρχουν επιλογές για τον καταναλωτή να ψάξει και να βρει το «Καλάθι του Νοικοκυριού» σε πάρα πολύ καλές τιμές».
Πώς βλέπουν τα καταστήματα παιχνιδιών το «καλάθι του Άη Βασίλη»
Όσον αφορά στο «Καλάθι του Άη Βασίλη» την πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε για τις αγορές παιχνιδιών την περίοδο των γιορτών, ήδη μετρά 2,5 εβδομάδες εφαρμογής και θα διαρκέσει έως τις 11 Ιανουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρεμιέρα του μέτρου το πρωί της Τετάρτης 14 Δεκεμβρίου συμμετείχαν 15 αλυσίδες και πλέον έχουν αυξηθεί στις 39, με συνολικά περισσότερους από 1.963 κωδικούς.
Όπως επισημαίνει στo CNN Greece, o κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών το μέτρο από την πλευρά των μικρότερων αλυσίδων οι οποίες μάλιστα συμμετέχουν εθελοντικά κρίνεται ως θετικό. Σημειώνει πως αποτελεί μια ευκαιρία για αυτές να γνωστοποιήσουν μέσω της πλατφόρμας τα παιχνίδια που διαθέτουν και παράλληλα να γίνεται η σύγκριση τιμών με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Προσθέτει επίσης ότι παρατηρείται πως τα καταστήματα παιχνιδιών επιλέγουν να βάλουν στο «καλάθι» τους, «καλούς» κωδικούς προϊόντων προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Σε ό,τι αφορά στην αγοραστική κίνηση ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει πως βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα καταστήματα παιχνιδιών η συγκεκριμένη περίοδος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, ενώ είναι ενδεικτικό ότι από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και τις 10 Ιανουαρίου, οι επιχειρήσεις του κλάδου πραγματοποιούν το 50% – 60% του ετήσιου τζίρου τους.
Πηγή