Μειωμένα δρομολόγια, μειωμένη ταχύτητα, μικρές καθυστερήσεις, αυξημένα μέτρα ασφαλείας, μουδιασμένοι επιβάτες.
«Σίγουρα υπάρχει άγχος και φόβος», δήλωσε ένας επιβάτης.
-Εσύ σε ποιο βαγόνι θα επιλέξεις να κάτσεις;
-Λογικά στο πίσω
«Ο θεός βοηθός, να φοβάσαι να μπεις μέσα στο τρένο για να πας στη δουλειά σου;».
«Ασφάλεια όχι δε νοιώθω αλλά αναγκαστικά πρέπει να ταξιδέψω».
Στο τελευταίο βαγόνι
Στο πρώτο βαγόνι του προαστιακού με προορισμό το αεροδρόμιο, οι επιβάτες στο πρώτο βαγόνι μετά το δυστύχημα στα Τέμπη είναι ελάχιστοι καθώς τους έχει μείνει ο φόβος και προτιμούν τα τελευταία βαγόνια.
«Πήγα ασυναίσθητα στο τελευταίο βαγόνι όχι για κάποιο λόγο. Με επιφύλαξη».
«Κάνουμε τον σταυρό μας και πάμε, είναι μακριά η δουλειά που έχω οπότε… Εντάξει, φοβόμαστε αλλά δεν μπορώ να πάρω το αμάξι είναι στην Κηφισίας. Ελπίζω να φτάσουμε. Κάνουμε το σταυρό μας και πάμε, θα κάτσω στα πίσω πίσω».
«Η αλήθεια είναι ότι λίγο φοβόμαστε αλλά προχωράμε».
Το σφύριγμα της επανεκκίνησης
Είναι 5 και 5 τα ξημερώματα και ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, δίνει το πράσινο φως για να ξεκινήσει το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού από Αθήνα προς Οινόη.
«Μιλήσαμε με τον μηχανοδηγό, έχουμε πάρει την ελεύθερη γραμμή για να πάει στον σταθμό τον επόμενο, έχουμε κανονίσει με τον κλειδούχο μας τα κλειδιά, για να είναι στη σωστή γραμμή το τρένο», είπε ο Γιάννης Κοκκινάκης, κεντρικός Σταθμάρχης Αθηνών- ΣΠΛΙΤ.
Από νωρίς το πρωί το επιβατικό κοινό έφτασε ξανά στις πλατφόρμες στο σταθμό Λαρίσης προκειμένου να πάρει τον προαστιακό. Υπάρχουν δρομολόγια ανά μία ώρα και ανά δύο ώρες για την Χαλκίδα.
«Ο Θεός να βάλει το χέρι του, όλα καλά».
«Εννοείται θα ήθελα να έχει περισσότερη ασφάλεια».
Ανά μία ώρα γίνονται σήμερα τα δρομολόγια στη μονή γραμμή Πάτρα- Ρίο, εντός αστικού ιστού. Ο κόσμος ωστόσο λίγος ενώ καταγράφηκαν και μεγάλες καθυστερήσεις.
«Εγώ τον χρησιμοποιώ τον προαστιακό κάθε μέρα γιατί δουλεύω στο Ρίο για τη δουλειά μου, είμαι χαρούμενη επιτέλους ξεκινήσαμε και μπήκαμε σε μια σειρά».
Μηχανοδηγοί τράβηξαν χειρόφρενο
Οι μηχανοδηγοί τράβηξαν χειρόφρενο, για λόγους ασφάλειας. Από τα δρομολόγια που είχαν προγραμματιστεί δεν μπήκαν στις ράγες οι επιβατικές αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη – Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και η εμπορική Θριάσιο – Θεσσαλονίκη.
Οι μηχανοδηγοί ζητούν να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επικοινωνιών μέσα στα τούνελ Τεμπών και Πλαταμώνα, η ασφάλεια στις διαβάσεις Στρυμόνα και Φλώρινας, αλλά και οι υποδομές στα σημεία που είναι αναγκαίο να μειώνεται η ταχύτητα των συρμών.
Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.
Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Τα μέτρα ασφαλείας
2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
Μείωση ταχύτητας:
80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες))
Σήμερα έγιναν 18 δρομολόγια Πειραιάς- αεροδρόμιο, 12 Αθήνα – Χαλκίδα, τρία δρομολόγια εμπορικών αμαξοστοιχιών στη Θεσσαλονίκη.
Ακόμα να λυθούν τα προβλήματα
Η πυροσβεστική είχε σχηματίσει ένα πόρισμα με ελλείψεις στη σήραγγα των Τεμπών κάποιες από αυτές έχουν διευθετηθεί, όχι όμως όλες.
Το πόρισμα είχε εντοπίσει προβλήματα με τη πυρόσβεση και με τις εξόδους κινδύνου. Κάποια βελτιώθηκαν και κάποια όχι.
Συγκεκριμένα, σε ένα από τα τέσσερα τούνελ των Τεμπών δεν υπάρχει φωτισμός και εκεί που ήταν να τοποθετηθούν κάποιοι πυροσβεστήρες, φαίνεται πως υπάρχει ακόμα έλλειψη.
Αύριο θα είναι η δεύτερη μέρα λειτουργίας του προαστιακού αλλά όσοι συρμοί δεν κινήθηκαν σήμερα δεν θα κινηθούν και αύριο.
Ο λόγος είναι πως οι εργαζόμενοι επιμένουν ότι υπάρχουν θέματα ασφαλείας και οι πολίτες επίσης εξακολουθούν να είναι μουδιασμένοι.
Αναμένονται 95 δρομολόγια του προαστιακού, ενώ τα 55 αφορούν την Αττική.
Σήμερα είχαμε και το πρώτο δρομολόγιο εμπορευματικής αμαξοστοιχίας ενώ το ίδιο θα συμβεί και αύριο.
Πηγή