Η εργασία από απόσταση ήρθε για να μείνει, ωστόσο η εικόνα είναι λίγο διαφορετική όσον αφορά την ετοιμότητα των επιχειρήσεων, λόγω πανδημίας. Μόλις 14,8% των ελληνικών εταιρειών ήταν σε θέση να προχωρήσουν άμεσα σε αυτή την αλλαγή, ενώ 48,4% δήλωσαν πως ήταν αρκετά έτοιμοι να το κάνουν.

Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του Found.ation και του EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας), το οποίο καταγράφει τις απόψεις των στελεχών ελληνικών επιχειρήσεων και παρουσιάζει επιχειρηματικά παραδείγματα και τάσεις της εποχής.

Πιο αναλυτικά, σε ανακοίνωση σχετικά με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, αναφέρεται ότι στο φετινό report περιλαμβάνεται δήλωση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη ο οποίος σημειώνει ότι: «Το ξέσπασμα της πανδημίας μετέτρεψε την ψηφιακή στρατηγική της χώρας σε μία αναγκαιότητα. Οι περιορισμοί στα ταξίδια και τις μετακινήσεις σήμαιναν ότι έπρεπε να ψηφιοποιήσουμε υπηρεσίες γρήγορα και αποτελεσματικά, μεταφέροντας τες από τα γκισέ στους υπολογιστές και τα smartphones. Λόγω του επιμελούς σχεδιασμού μας, η πανδημία δεν ανέτρεψε το σχέδιό μας, αντίθετα λειτούργησε ως επιταχυντής της στρατηγικής μας στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού».

Μερικά από τα σημαντικότερα σημεία του report όπως αναφέρονται στην ανακοίνωση είναι τα εξής:

   * Η πλειονότητα των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα αναγνωρίζει τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς το 90,2% είτε έχει ανταποκριθεί είτε σκοπεύει να ενεργοποιήσει άμεσα έναν οδικό χάρτη ψηφιακού μετασχηματισμού. Μάλιστα, περιλαμβάνουν σε σχετικά επιχειρηματικά σχέδια ένα μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού τους (πάνω από το 74% συμμετέχει εξ ολοκλήρου ή αφιερώνει σημαντικό κομμάτι του χρόνου του). Σε ποσοστό 93,8% οι ερωτηθέντες πιστεύουν πως η πανδημία επιτάχυνε τις διαδικασίες του ψηφιακού μετασχηματισμού στις εταιρείες τους. Για μια ακόμη χρονιά, η εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού σε hard και soft skills αναδεικνύεται ως η πιο αποτελεσματική πρακτική για την εφαρμογή οπουδήποτε σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού.

   * Παρόλο που, πριν την πανδημία, 7 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις είχαν μόλις το 25% του εργατικού τους δυναμικού σε remote work, μετά την έξαρση του Covid-19, 6 στις 10 επιχειρήσεις έχουν πάνω από το 50% του δυναμικού τους να εργάζεται από απόσταση. Η εργασία από απόσταση ήρθε για να μείνει και αυτό πιστεύει και το 81,7% των ερωτηθέντων, ωστόσο η εικόνα είναι λίγο διαφορετική όταν αναφερόμαστε στην ετοιμότητα των επιχειρήσεων, καθώς μόλις 14,8% των εταιρειών ήταν σε θέση να προχωρήσουν στην αλλαγή άμεσα, ενώ 48,4% δήλωσαν πως ήταν αρκετά έτοιμοι να το κάνουν.

   * Στο «ευαίσθητο» και «κρίσιμο» κομμάτι της εργασίας με δεδομένα, το 56,1% των ερωτηθέντων από τις ελληνικές επιχειρήσεις ανέφερε ότι δεν συλλέγονται ή συλλέγονται μόνο μερικώς δεδομένα, ενώ από αυτούς που το κάνουν συστηματικά το 61% χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να κατανοήσει καλύτερα τον πελάτη. Ωστόσο, το 57,3% σημείωσε ότι δεν κάνει χρήση συμπεριφορικών δεδομένων ή μεθοδολογιών ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού για να βελτιώσει τις παροχές στους χρήστες του και το 48,8% δεν χρησιμοποιεί καμία διαδικασία διαχείρισης ιδεών ώστε να εκμεταλλευτεί τη δημιουργικότητα του εργατικού δυναμικού της.

«Η τεχνολογία είναι το μέσο για να προχωρήσουμε μπροστά»

«Φέτος μάθαμε ότι ο μετασχηματισμός δεν είναι όσο αδύνατος, παρακινδυνευμένος ή δύσκολος φανταζόμασταν. Πρέπει να κάνουμε πράξη τα όσα μάθαμε, να καταλάβουμε ότι η τεχνολογία είναι το μέσο για να προχωρήσουμε μπροστά και να νικήσουμε την αβεβαιότητα. Είναι απαραίτητος ο χρηστοκεντρικός σχεδιασμός και η ανάλυση συμπεριφορικών δεδομένων, αλλά και η αναδόμηση των οργανισμών» αναφέρεται στον πρόλογο που υπογράφει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.


Πηγή