Στο 3% αυξήθηκε ο πληθωρισμός της χώρας σε ετήσια βάση τον Αύγουστο από 2,7% που ήταν τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Τα ίδια στοιχεία έδειξαν πως οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν μεταξύ άλλων σε ένδυση-υπόδηση, ξενοδοχεία-εστιατόρια και στην κατηγορία της στέγασης
Όπως αναφέρει η Αρχή σε ανακοίνωση της:
- Ο Γενικός ΔΤΚ τον Αύγουστο 2024, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2024 παρουσίασε αύξηση 0,3%.
- Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Αυγούστου 2024 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2023 προέκυψε αύξηση 3,0% έναντι αύξησης 2,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2023 με το 2022.
- Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Αύγουστο 2024, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2024 παρουσίασε αύξηση 0,3%, έναντι μηδενικής μεταβολής που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
- Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2023 – Αυγούστου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2022 – Αυγούστου 2023, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 5,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2022 – Αυγούστου 2023 με το δωδεκάμηνο Σεπτεμβρίου 2021 – Αυγούστου 2022.
Σύγκριση Αυγούστου 2024 με Ιούλιο 2024
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,3% τον μήνα Αύγουστο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, πουλερικά, γιαούρτι, ελαιόλαδο.
• 2,8% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό.
• 1,4% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 0,3% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλπανδοχεία.
• 1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
• 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
Διαβάστε αναλυτικά τα στοιχεία εδώ
enikonomia.gr