Ανάμεσα στις παρεμβάσεις στις οποίες προχωρά το υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου που γνωρίζει έξαρση είναι η διαχείριση σε δύο επίπεδα.
Σε πρώτο βαθμό θα ασχολείται το σχολείο και αν το περιστατικό αξιολογηθεί ως πολύ σοβαρό, τότε θα το διαχειρίζεται η διεύθυνση εκπαίδευσης: μια τετραμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.
Παρουσιάστηκε μάλιστα και ένα σποτ, μέσω του οποίου, όπως είπε ο υπουργός, «αυτό το απόστημα πρέπει να σπάσει».
Τα μέτρα
– Επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή, καθώς αυτήν την στιγμή η υψηλότερη ποινή είναι η διήμερη αποβολή
– Επανέρχεται ο διαχωρισμός των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες
– Στις περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές στο σχολείο, τότε οι γονείς θα επιβαρύνονται οικονομικά για την κάλυψη του κόστους της επιδιόρθωσης
– Θα ψηφιοποιηθεί το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης και οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών, έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο σχολείο
– Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο παραμένει απαγορευτική και επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες, όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να εκθέσουν συμμαθητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα έρχονται αντιμέτωποι με την αυστηρότερη ποινή, που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
«Τα μέτρα είναι σε θετική κατεύθυνση»
«Τα μέτρα είναι σε θετική κατεύθυνση, δεν ξέρουμε πώς θα λειτουργήσουν, θα κριθούν», λέει, μιλώντας στο MEGA , ο Δημήτρης Τσολακίδης, διευθυντής 3ου Γυμνασίου Πολίχνης, σχολείο στο οποίοι παρουσιάστηκαν τα μέτρα, παρουσία του πρωθυπουργού.
«Περιστατικά bullying υπάρχουν στο σχολείο, προσπαθώ όσο μπορώ να ελέγχω την κατάσταση. Μιλάμε με τα παιδιά, κάνουμε δράσεις».
Σύμφωνα με τον κ. Τσολακίδη, το μέτρο που κατά τον ίδιο είναι το πιο σημαντικό, είναι εκείνο «που μιλάει για τον αποκλεισμό μαθητών από τις εκδρομές».
«Όταν σε ένα τμήμα έχουμε έναν μαθητή που δεν μπορούμε να τον διαχειριστούμε, φοβόμαστε ότι εκτός σχολείου θα έχουμε κάποιο πρόβλημα, το αποτέλεσμα είναι όλο το τμήμα να τιμωρείται, να μη μεταβαίνει εκτός σχολείου. Τώρα, αυτό το μέτρο, μας ελευθερώνει τα χέρια, τιμωρούμε έναν μαθητή, τα υπόλοιπα παιδιά θα μετακινηθούν, ο μαθητής θα μείνει στο σχολείο».
Τον σημαντικότερο ρόλο έχουν φυσικά οι γονείς και οι κηδεμόνες των απιδιών.
«Δεν έχει νόημα αν ο γονέας δε συμμετέχει, αν είναι απέναντί μας. (…) Ο ρόλος των γονέων είναι καταλυτικός. Όταν έχουμε τους γονείς μαζί μας λύνονται τα προβλήματα, αν δεν τους έχουμε ταλαιπωρούμαστε όλοι».
«Θα βοηθήσει»
Πώς κρίνουν ωστόσο τα μέτρα οι μαθητές;
«Τα παιδιά μιλούν πιο εύκολα πίσω από το πληκτρολόγιο», λέει ο Νίκος, μαθητής Γυμνασίου, σχετικά με την ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών.
«Αυτή η πλατφόρμα θα βοηθήσει πολλά παιδιά να σπάσουν τη σιωπή τους».
Όπως λέει ο νεαρός μαθητής:
«Έχω βρεθεί 2 φορές (σ.σ. παρών σε bullying). Τη μία δεν χρειάστηκε να παρέμβω γιατί το θύμα πήγε και μίλησε μόνο του στον διευθυντή του σχολείου, τη δεύτερη φορά χρειάστηκε να τραβήξω το ένα από τα δύο παιδιά μακριά γιατί υπήρχε συμπλοκή. Στο σχολείο μας δεν είναι συχνά τα περιστατικά γιατί λύνονται εύκολα, ο διευθυντής έχει δώσει πολλή φροντίδα».
Από την πλευρά της, η Χρύσα, μαθήτρια Γυμνασίου, σημειώνει:
«Τα μέτρα έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Το πολύ θετικό είναι ότι τα παιδιά τα οποία δίσταζαν να πουν αυτά που βιώνουν, ίσως οι παρατηρητές περισσότερο, με περισσότερη άνεση μπορούν να καταγγείλουν αυτά τα περιστατικά».
Και η ίδια έχει βρεθεί παρατηρήτρια συμβάντων σχολικού εκφοβισμού.
«Έχω βρεθεί στη θέση του παρατηρητή βίας κατά μιας μαθήτριας μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Ήταν δύσκολη η θέση των παρατηρητών, υπήρχε ο φόβος μήπως δεχτούμε την ίδια συμπεριφορά από τον θύτη, αλλά νιώσαμε την ανάγκη για να προστατέψουμε το θύμα οπότε χωρίσαμε τα δύο άτομα».
«Αυτές οι συμπεριφορές μπορεί να προέρχονται γιατί ο θύτης μπορεί να είχε βρεθεί στο παρελθόν θύμα και από την στιγμή που νιώθει πιο δυνατός να θέλει να συμπεριφερθεί με τον ίδιο τρόπο», καταλήγει.
Πηγή