Προβλέπεται η δημιουργία ενός πολυκαταστήματος που θα προσφέρει προϊόντα μικρών παραγωγών από όλη τη χώρα, ενώ ο υπόλοιπος χώρος θα μισθωθεί για τη λειτουργία εστιατορίων.

Τον Ιούνιο του 2021 φιλοδοξεί η Legendary Food να ξεκινήσει να προσφέρει σε Ελληνες και ξένους ένα ξεχωριστό «ταξίδι» στην ελληνική μεσογειακή διατροφή, ένα «ταξίδι» που δεν θα πραγματοποιείται στην ελληνική ύπαιθρο, αλλά στην κυριολεξία στο κέντρο της Αθήνας. Τότε, λοιπόν, και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα καθυστερήσει η έκδοση των απαιτούμενων αδειών αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί η αναμορφωμένη Στοά Αρσακείου – Ορφέως και η Στοά του Βιβλίου με στόχο να προσελκύει καθημερινά 10.000-12.000 επισκέπτες. «Εάν πετύχει το εγχείρημα –και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πετύχει– οι στοές θα ξαναγίνουν σημείο αναφοράς το οποίο θα βοηθήσει στην αναβάθμιση του κέντρου της πόλης των Αθηνών», σημείωσε ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης, πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κατά τη χθεσινή πρώτη επίσημη παρουσίαση του σχεδίου για την αναγέννηση της Στοάς Αρσακείου.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε, χθες, ο διευθύνων σύμβουλος της Legendary Food κ. Αρης Κεφαλογιάννης, η επένδυση χωρίζεται σε δύο φάσεις:

– Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πολυκαταστήματος που θα προσφέρει προϊόντα από μικρούς παραγωγούς από όλη τη χώρα. Το πολυκατάστημα αυτό θα καλύπτει περίπου το 25%-30% της έκτασης υπό αξιοποίηση. Ο υπόλοιπος χώρος θα μισθωθεί για τη λειτουργία εστιατορίων, αλλά ακόμη και ταχυφαγείων, τα οποία όμως θα έχουν ως βασική προϋπόθεση την προαγωγή της ελληνικής μεσογειακής διατροφής. Επίσης, προβλέπονται εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις για μαθητές και όχι μόνο, σχολή ελληνικής μαγειρικής, αλλά και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος έτσι ώστε τα ελληνικά προϊόντα να είναι διαθέσιμα σε καταναλωτές από όλο τον κόσμο.

– Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την ανάπτυξη ανάλογων πολυχώρων εκτός Ελλάδος με τον σχεδιασμό να προβλέπει επέκταση σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Τόκιο, καθώς και τη δημιουργία ενός Agrifund, δηλαδή ενός ταμείου ενίσχυσης των μικρών παραγωγών έτσι ώστε αυτοί να εκσυγχρονίσουν την παραγωγή τους και να είναι βιώσιμοι. Προϋπόθεση για την ανάπτυξη εκτός Ελλάδας είναι να έχει προηγηθεί τουλάχιστον μία χρονιά λειτουργίας του εγχειρήματος εντός συνόρων.

Το ύψος της επένδυσης για την υλοποίηση της πρώτης φάσης ανέρχεται σε 12 εκατ. ευρώ. Στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχουν οι κ. Αρης Κεφαλογιάννης, Πήτερ Οικονομίδης, Παναγιώτης Τριανταφυλλόπουλος και Βαγγέλης Κοντζιάς. Την επόμενη εβδομάδα, εξάλλου, η Legendary Food, που από Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία (Α.Ε.) θα ανακοινώσει την έναρξη διαδικασίας αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 3,5 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες αναμόρφωσης του Αρσακείου Μεγάρου αναμένεται να ξεκινήσουν την ερχόμενη άνοιξη, ενώ όταν αρχίσει η λειτουργία του νέου εγχειρήματος εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 500 νέες άμεσες και 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. Το όνομα και το λογότυπο του νέου χώρου πρόκειται να ανακοινωθεί σε ένα μήνα, ενώ σε μία εβδομάδα η εταιρεία αναμένεται να επιλέξει το αρχιτεκτονικό γραφείο με το οποίο θα συνεργαστεί.

Στόχος της Legendary Food, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο που έχει εκπονήσει, είναι να επισκέπτονται τον νέο πολυχώρο περίπου 3 εκατ. άτομα ετησίως. Εκτιμά, δε, ότι από τον πρώτο χρόνο θα έχει κέρδη, έστω και μικρά, αρχικά από το κομμάτι των χώρων που θα εκμεταλλεύονται τρίτοι και στη συνέχεια και από τον πολυχώρο.

Η συμφωνία της Legendary Food με τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία προβλέπει ενοικίαση του χώρου για 37 χρόνια (35 χρόνια ενοικίαση + 2 χρόνια για την ανακαίνιση των χώρων), ενώ το ετήσιο μίσθωμα έχει οριστεί σε 1,2 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία αφορά την αξιοποίηση χώρων συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας. Σημειώνεται, τέλος, ότι εντός του χώρου υπάρχουν σήμερα 65 διακριτά καταστήματα με ελάχιστα εξ αυτών να λειτουργούν ακόμη. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες οι συμβάσεις τους έχουν λήξει. 

kathimerini.gr