To ετήσιο κέρδος για τους καταναλωτές από την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι 1,5 βασικός μισθός, όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου σχετικά με τις 6 πρώτες εβδομάδες εφαρμογής της πρωτοβουλίας και ενώ σήμερα μπαίνουμε στην 7η.
Aναλυτικά, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ την εβδομάδα, 66,40 ευρώ τον μήνα και 796,74 ευρώ το έτος.
Η τιμή στο μέσο καλάθι από τα 124,60 ευρώ την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του υποχώρησε στα 109,8 ευρώ στο σύνολο των καταστημάτων (πτώση 12,47%) ενώ χωρίς τη συμμετοχή των online σούπερ μάρκετ, από 115,6 ευρώ μειώθηκε στα 98,51 ευρώ (μείωση 14,78%)
Ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι «χρωστάμε το μεγαλύτερο ευχαριστώ στους καταναλωτές γιατί εάν δεν το στήριζαν, τα αποτελέσματα αυτά δεν θα είχαν επιτευχθεί», προσθέτοντας ωστόσο «ότι έχουμε δρόμο ακόμα να πείσουμε τους καταναλωτές». Σημείωσε ακόμη ότι ανάλογα με τις εξελίξεις, θα αποφασιστεί το ενδεχόμενο παράτασης της εφαρμογής του και μετά τα τέλη Μαρτίου όπως προβλέπεται βάσει του νόμου σήμερα, κάτι που χρειάζεται και τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Σχετικά με τη δημιουργία του «καλαθιού του νοικοκυριού» ο κ. Γεωργιάδης επανέλαβε ότι φτιάχτηκε με στόχο «να φτιάξουμε χώρο στα σούπερ μάρκετ όπου ο πληθωρισμός θα τρέχει με μικρότερη ταχύτητα» και κάνεις δεν ισχυρίστηκε ότι θα «σβήσει» τον πληθωρισμό.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις πρώτες 6 εβδομάδες, «αποδεικνύουν τη λειτουργία του καλαθιού αλλά ταυτόχρονα ότι λειτουργεί ο ανταγωνισμός», όπως επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης
Αναλυτικά με βάση τα στοιχεία που παρέθεσαν ο κ. Γεωργιάδης, ο κ. Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο υπεύθυνος του e-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ κ. Γιάννης Δοξαράς συνολικά τις πρώτες 6 εβδομάδες στο «καλάθι του νοικοκυριού» καταγράφονται:
- 360.000 μεταφορτώσεις (downloads)
- 231.000 μοναδικοί επισκέπτες κάθε Τετάρτη
- 221.000 προσωποποιημένα καλάθια καταναλωτών
- 13 φυσικά και 3 online supermarkets
- 1.000 προϊόντα κατά μέσο όρο για κάθε εβδομάδα
Πηγή