Με τις πωλήσεις των SUV/Crossover να εκτοξεύονται τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην χώρα μας, όλες οι εταιρίες τρέχουν και δεν φτάνουν, ώστε να δώσουν στους καταναλωτές, όλο και περισσότερες επιλογές σε αυτή την δημοφιλή κατηγορία, που επεκτείνεται σε βάρος –κυρίως- των μοντέλων χάτσμπακ.

Κάπως έτσι και η VW, η οποία μόλις το 2003 παρουσίασε το πρώτο της SUV (Touareg), το 2008 το Tiguan και μόλις πέρσι το μικρότερο T-Roc. Λίγους μήνες μετά, ακολούθησε η παρουσίαση του ακόμα μικρότερου SUV της μάρκας, με το όνομα T-Cross, που σας παρουσιάσαμε σε αυτήν εδώ την ενότητα πριν λίγες ημέρες.

Αυτό το μοντέλο, κληθήκαμε από την ελληνική αντιπροσωπεία να οδηγήσουμε, σε ένα ταξίδι/εκδρομή στην πανέμορφη Εύβοια και σας παραθέτουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Το T-Cross βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (MQB) και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στην Ισπανία και συγκεκριμένα στη Navarra. Εξωτερικά, το υπερυψωμένο πίσω μέρος, δίνει την αίσθηση ότι το μέγεθος είναι σχεδόν ίσιο με αυτό του T-Roc, κάτι που όμως δεν πιστοποιείται από τους αριθμούς.

Με μήκος 4,11 μέτρων (12 εκ. πιο μικρό από το T-Roc), πλάτος 1,76μ., ύψος 1, 584μ. και μεταξόνιο 2,551μ, είναι πολύ μεγάλο (εσωτερικά) αναλογικά με το εξωτερικό μήκος, γεγονός που αυξάνει την ευρυχωρίας και την άνεση. Οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά, στοιχεία που εγγυώνται καλή περιφερειακή ορατότητα.

Η δυνατότητα τοποθέτησης του εμπρός άξονα πιο κοντά στο εμπρός άκρο του αυτοκινήτου, δίνει την δυνατότητα μεγάλου μεταξονίου, κάτι που αυξάνει τους χώρους ειδικά για τα πόδια και στις δύο σειρές καθισμάτων, ώστε μέχρι και πέντε άνθρωποι να μπορούν να ταξιδέψουν με ιδιαίτερη άνεση. Ταυτόχρονα το μικρό SUV έχει χώρο αποσκευών από 347 έως 417 λίτρα (με ρεζέρβα ασφαλείας που θα έχουν όλα όσα εισάγονται στην Ελλάδα), ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων, ενώ μπορεί να μετατραπεί πολύ γρήγορα στο αντίστοιχο ενός μικρού βαν. Αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος (μετακινείται εμπρός-πίσω κατά 14 εκ.) και φορτωθεί μέχρι την οροφή, τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα.

Η εντυπωσιακή εμφάνιση τονίζεται και από τους μεγάλους θόλους των τροχών, των οποίων ο σχεδιασμός συμβάλλει στην επιβλητική συνολική εικόνα. Οι ζάντες των 16 ιντσών είναι στάνταρ, ενώ αυτές των 17 και 18 ιντσών διατίθενται προαιρετικά για κάποια από τα πακέτα εξοπλισμού.

Για το εξωτερικό, υπάρχουν διάφορες δυνατότητες εξατομίκευσης, καθώς ο  ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, ενώ μια σειρά από ζάντες με χρώμα αυξάνει τους συνδυασμούς.

Εσωτερικά, οι μεγάλες επιφάνειες του ταμπλό συσχετίζονται τόσο χρωματικά, όσο και σε δομή με το υλικό που καλύπτει τα καθίσματα, τις επιφάνειες του τιμονιού, τη βαμμένη κεντρική κονσόλα, το platinum grey χρώμα των επενδύσεων καθώς και τις εξωτερικές λεπτομέρειες.

Έτσι το εσωτερικό είναι σπορτίφ και νεανικό, ενώ τα πακέτα design για τις εκδόσεις εξοπλισμού Life and Style διαθέτουν 3D σχεδίαση για τις επιφάνειες στο ταμπλό, δίχρωμες επενδύσεις καθισμάτων, επιφάνειες στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα σε ταιριαστές αποχρώσεις, καθώς και ανάλογους χρωματικά εξωτερικούς καθρέφτες και τροχούς. Ο κάτοχος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία ελκυστικά χρώματα:

Black, Energetic Orange και Bamboo Garden. Επιπλέον, ο έμμεσος  φωτισμός αναβαθμίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα και το κατά ύψος ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού είναι στάνταρ.

Το T-Cross θα είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών και αν είναι επιθυμητό έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες.

Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά, ενώ μια ασύρματη θέση φόρτισης εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία των smartphone και έχει διαθέσιμες 4 θύρες USB (βασικός εξοπλισμός).  Στον εξοπλισμό έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα, κυρίως στην γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, ενώ ανάλογη προσοχή έχει δοθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και στις δυνατότητες συνδεσιμότητας και online υπηρεσιών.

Το μικρότερο SUV της VW, πωλείται με τον 3κύλινδρο, turbo, 1000άρη βενζινοκινητήρα TSI, σε εκδόσεις 95 και 115 ίππων και με τον 4κύλινδρο, diesel, 1.6 TDI με 95 ίππους. Οι κινητήρες αυτοί, συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο (5 ταχυτήτων για τις εκδόσεις των 95 ίππων και 6 ταχυτήτων για τον TSI των 115 ίππων) και –προαιρετικά- με το 7  σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (διαθέτει δύο modes, το normal και το sport), ενώ η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα.

Στην διάρκεια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε την βενζινοκίνητη έκδοση των 115 ίππων με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, σε μικτή διαδρομή, χωρίς να «τσιγκουνευτούμε» το γκάζι.

Τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο στην συνέχεια στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στους δύσκολους δρόμους της Δίρφης, ο (γνωστός από παλιά) κινητήρας, μας απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι, δεν υστερεί σε κανένα τομέα, τουλάχιστον με δυο άτομα επιβάτες. Γραμμικός, πρόθυμος και χωρίς κραδασμούς (χαρακτηριστικό των 3κύλινδρων), κινεί άνετα το σχεδόν 1200 κιλών βάρους αμάξωμα και συνδυάζεται άψογα με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο περισσότερος θόρυβος που παράγει, φιλτράρεται εύκολα από την καλή ηχομόνωση και δεν περνά στην άνετη καμπίνα επιβατών, ενώ η οδική συμπεριφορά του T-Cross εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και όταν το παρακάνεις. Πάντως, η σπορ οδήγηση δεν είναι το ζητούμενο σε αυτήν την κατηγορία, ούτε και η ιδιαίτερη άνεση, καθώς μάλιστα η «γερμανικής» φιλοσοφίας ανάρτηση, δεν είναι και η πιο άνετη της αγοράς.

Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, με μια μικρή υστέρηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων), ενώ η καλή ηχομόνωση, κρατά μακριά τους όποιους θορύβους προέρχονται από την σφιχτή ανάρτηση.

Η κατανάλωση -χωρίς να «τσιγκουνευτούμε» το γκάζι- ήταν 7,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ η οδική συμπεριφορά εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και στην υπερβολή, όπου τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν.

Βέβαια, το ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία δεν είναι η σπορ οδήγηση, ούτε και η ιδιαίτερη άνεση, που στην περίπτωση του Τ-Cross, δεν είναι και η καλύτερη. Βέβαια, η ποιότητα κύλισης είναι καλή, το αμάξωμα δείχνει (και είναι) γεροδεμένο, το «πάτημα» στον δρόμο εμπνέει εμπιστοσύνη, και τα φρένα δείχνουν επαρκή σε κάθε περίπτωση.

Κατά τα λοιπά, τέσσερις εύσωμοι ενήλικες χωρούν άνετα στο εργονομικό και ποιοτικό σαλόνι με τα σκληρά πλαστικά. Η συνολική εικόνα είναι αυτή ενός απόλυτα φιλικού στην χρήση, ποιοτικά κατασκευασμένου και εύχρηστου οχήματος, που δεν αποκλείεται να «κανιβαλίσει» ή να «κανιβαλιστεί» από το μεγαλύτερο T-Roc.

Το T-Cross πωλείται ήδη στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ (1000άρι TSI 95 ίππων), ενώ οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από τα 20.250 ευρώ.

Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος για την κατηγορία και –μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει: ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακοι, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoυς και θερμαινόμενoυς καθρέπτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, περιοριστή ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, 4 θύρες USB, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κ.ά.

Περισσότερα –κυρίως για την οδική συμπεριφορά- στην αναλυτική δοκιμή που θα ακολουθήσει.

Νίκος Τσάδαρης


Πηγή