Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα δείχνει να έχει μπει σε μια περίοδο στασιμότητας, με τις πωλήσεις των EVs αν δεν υποχωρούν να μην αυξάνονται.

Η συνολική πρόοδος υπολείπεται σαφώς από αυτά που είχαν προϋπολογίζει ή καλύτερα που εύχονταν τόσο από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κυβερνήσεων των μεμονωμένων κρατών που την απαρτίζουν όσο και των κατασκευαστών.

Οι λόγοι είναι αφενός οι τιμές των EVs που παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σαφώς πάνω από αυτές των συμβατικών και αφετέρου η αργή ανάπτυξη των υποδομών στις πιο πολλές χώρες.

Η κατάσταση όπως διαμορφώνεται αναγκάζει πολλές εταιρείες να προσαρμόσουν τα πλάνα τους στα νέα δεδομένα. Να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στις plug-in υβριδικές εκδόσεις διευρύνοντας τη γκάμα τους ή και να καθυστερήσουν εξελίξεις στα αμιγώς ηλεκτρικά του μοντέλα.

Η Mercedes για παράδειγμα εγκαταλείπει τα σχέδιά της για την καινούργια πλατφόρμα της, την MB.EA Large, η οποία θα παρουσιαζόταν το 2028 και α αποτελούσε τη βάση για τη νέα γενιά των μεγάλων ηλεκτρικών της μοντέλων.

Η απόφαση αυτή θα σημάνει μια εξοικονόμηση της τάξης των 4 έως και 6 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ η εταιρεία θα εξελίξει περαιτέρω την τρέχουσα πλατόφορμα που διαθέτει. Την EVA2, που στο μέλλον θα υποστηρίζει τεχνολογία 800V, καθώς και νέας γενιάς μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες προκειμένου να αυξηθεί και η αυτονομία.

Φυσικά η γερμανική εταιρεία, όπως και άλλες φυσικά, έχει αναθεωρήσει σε μεγάλο βαθμό και την πρόθεσή της να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030.


Πηγή