Η Renault παρουσίασε, διαδικτυακά φυσικά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και με βασικό ομιλητή το νέο ισχυρό άντρα της Luca de Meo, τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την οποία σκοπεύει έως το 2025 να λανσάρει συνολικά 14 καινούργια μοντέλα, από τα οποία τα μισά θα είναι ηλεκτρικά.
Ένα λοιπόν από αυτά τα εφτά καινούργια ηλεκτρικά Renault θα είναι η σύγχρονη εκδοχή του διάσημου 5, του αυτοκινήτου που έμεινε στην παραγωγή για δύο συνολικά γενιές, από το 1972 έως και το 1996 και αντικαταστάθηκε από το Clio.
To νέο 5 ΕV, που δεν είναι απλά κόνσεπτ αλλά έχει περάσει στο στάδιο του πρωτότυπου οπότε είναι αρκετά κοντά στο μοντέλο παραγωγής, έχει οικοιοποιηθεί πολλά από τα αισθητικά χαρακτηριστικά του θρυλικού προκατόχου του, ενώ η κόκκινη ρίγα γύρω από τα παράθυρα είναι μια αναφορά στο hot hatch 5 GT turbo.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο de Meo «το 5 EV θα είναι προσιτό σε πολλούς», ενώ οι πρώτες πληροφορίες, καθώς μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι επίσημο, αναφέρουν πως θα χρησιμοποιεί το νέο, ειδικά για την ηλεκτροκίνηση πλαίσιο CMF-EV της συμμαχίας Renault- Nissan- Mitsubishi. Που μπορεί να συνδυαστεί με μπαταρίες από 40 έως και 90 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία από 400 έως και 700 χιλιόμετρα –η πιο μικρή είναι η πιο λογική επιλογή για ένα αυτοκίνητο σαν το 5 ΕV. Τόσο για λόγους κόστους όσο και για τον αστικό του χαρακτήρα.
Οι ιπποδυνάμεις που υποστηρίζει το πλαίσιο κυμαίνονται από 100 έως και 160 kW με την πρώτη να αφορά τις εισαγωγικής εκδόσεις και τη δεύτερη τις πιο σπορ. Οι οποίες μπορεί να λέγονται και πάλι 5 GT turbo, με το turbο να διατηρείται τιμής ένεκεν για τον πρόγονο.
Κάποιες άλλες φήμες πάντως κάνουν λόγο και για τη αναβίωση ενός ακόμα θρυλικού Renault. Του εμβληματικού 4 ή «κατρέλ».
H Renault πάντως ίσως προσπαθήσει με το ηλεκτρικό 5 και στις ΗΠΑ, έχοντας ως οδηγό την επιτυχία του αρχέτυπου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου λεγόταν Le Car.
Πηγή