Από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα του «φαινομένου» των influencer, παγκοσμίως, ο χώρος της μόδας και της ομορφιάς, με διάσημους καλλιτέχνες αλλά και ανερχόμενες ισχυρές προσωπικότητες της μόδας (όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων για κάποιες) να προσπαθούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη και την αγοραστική τους δύναμη.
Η πιο δυναμική και κατ’ επέκταση πλούσια fashion influencer παγκοσμίως δεν είναι άλλη από την Ιταλίδα blogger Chiara Ferragni, που για τους επίδοξους influencers αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση – στην περίπτωση που θέλουν να επιτύχουν.
«Πιστεύω ότι οι influencers σήμερα είναι τα νέα μέσα μαζικής ενημέρωσης», έχει δηλώσει η ίδια σε μία συνέντευξή της στο Forbes σε μία υπερπολυτελή σουίτα ξενοδοχείου στη Νέα Υόρκη στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης.
Ενώ συμπληρώνει χαρακτηριστικά ότι «Στο παρελθόν οι άνθρωποι έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ενημέρωσή τους αναφορικά με τις τάσεις της μόδας ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό, ενώ σήμερα μπορούν να πάρουν όλες αυτές τις πληροφορίες από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης μέσω των influencers».
Το όνομά της μπορεί να μην είναι αρκετά γνωστό στο ευρύ κοινό των 35 και άνω, ωστόσο δεν υπάρχει κοπέλα που να ασχολείται με τη μόδα και να βιώνει την δεκαετία των 20s που να μην την αναγνωρίζει ως μια μεγάλη προσωπικότητα του χώρου.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Γεννημένη το 1987 σε μια μικρή πόλη στον ιταλικό βορρά, κοντά στο Μιλάνο, η 32χρονη σήμερα Chiarra, ξεκίνησε την καριέρα της πολύ πριν την ραγδαία ανάπτυξη του Instagram, με την δημιουργία του blog TheBlondeSalad.com το 2009 και αντικείμενο τη μόδα, το ταξίδι και την γαστρονομία.
Πολύ γρήγορα, ωστόσο, η επιρροή της στη μόδα άρχισε να διαφαίνεται μετατρέποντας το blog της σιγά σιγά σε αμιγώς blog μόδας.
Το 2011 μέσα από ένα άρθρο της Teen Vogue αύξησε τους επισκέπτες του blog της σε ένα εκατομμύριο μοναδικούς χρήστες, το 2013 αναγνωρίστηκε ως μία από τις 500 κορυφαίες προσωπικότητες που διαμορφώνουν το χώρο της βιομηχανίας της μόδας, ενώ το 2015 συμπεριλήφθηκε στη λίστα του Forbes με τους αυτοδημιούργητους εκατομμυριούχους σε ηλικία κάτω των 30.
Επτά χρόνια μετά το ξεκίνημά της είχε καταφέρει να συγκεντρώσει 15 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, 1,2 εκατομμύρια likes στο Facebook και περισσότερες από 14 εκατομμύρια προβολές σελίδων ανά μήνα στο blog της. Το τελευταίο, μάλιστα, σήμερα λειτουργεί ως fashion e-shop.
Η 30χρονη ξανθιά καλλονή βρίσκεται στην νούμερο ένα θέση στη λίστα του Forbes με τους Top Influencers στην κατηγορία της Μόδας, ακολουθώντας τα βήματα άλλων διάσημων blogger, που άφησαν πίσω τους τη «σφαίρα» του blogging για να δημιουργήσουν το δικό τους brand ενδυμάτων, ενώ το 2018 η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera την ανέδειξε ως το μέλλον της ιταλικής οικονομίας μαζί με τον Μάριο Ντράγκι και τον Τζόρτζιο Αρμάνι.
Η μελέτη του Χάρβαρντ για το «φαινόμενο» Ferragni
Δεν υπάρχει καμία μεγαλύτερη επιβεβαίωση από την επιτυχία μιας fashion blogger που θέτει υψηλούς στόχους και θέλει να αποτελέσει σημαντικό επιχειρηματικό όνομα στη βιομηχανία της μόδας από μελέτη του Χάρβαρντ που εξετάζει την επιτυχία της ιστοσελίδας της.
Το 2015, λοιπόν, η Chiara αποτέλεσε «αντικείμενο» μελέτης για ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο, καθώς τον προηγούμενο χρόνο κατάφερε να κερδίσει 8 εκατομμύρια δολάρια.
Το ενδιαφέρον που επέδειξε η ομάδα μελετητών από το Χάρβαρντ αποτέλεσε και την έμπρακτη απάντηση της Ferragni προς τους επικριτές της ότι το blog της «The Blond Salad» δεν ήταν απλά ένα «παιχνίδι» αλλά ένα δυνατό high-end fashion brand με συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες του χώρου που έφεραν (όπως αποδείχθηκε) αξιοσημείωτα έσοδα.
Για το 2015, λοιπόν, η σχολή της Ivy League προέβλεπε ετήσια έσοδα ύψους 9 εκατομμυρίων δολαρίων για την Ιταλίδα blogger και την ομάδα της. Από τότε η ξανθιά καλλονή έχει λανσάρει τη δική της κολεξιόν για ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ και απασχολεί περίπου 20 άτομα στο site της, το οποίο ανταγωνίζεται δυναμικά αντίστοιχες διεθνείς πλατφόρμες.
Η δημιουργία του προσωπικού της brand
H Chiara Ferragni ξεκίνησε να ασχολείται με το blogging το 2009, όταν ήταν ακόμη φοιτήτρια της νομικής στην πατρίδα της, την Ιταλία. «Πιστεύω ότι το ξεκίνημά μου με το blogging πραγματοποιήθηκε την καλύτερη χρονική περίοδο. Τότε ο κόσμος μόλις είχε αρχίσει να ασχολείται με τους fashion bloggers και οι διεθνείς οίκοι να προσεγγίζουν άτομα σαν εμένα για την προώθηση των προϊόντων τους», ανέφερε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή της στο Forbes.
Έχοντας πραγματοποιήσει συνεργασίες με κορυφαίους Ιταλικούς οίκους μόδας όπως οι Guess, Ermenegildo Zegna, Benetton και Gucci αλλά και διεθνείς ανάμεσα στους οποίους οι Dior και Louis Vuitton, πάντα ήθελε να δημιουργήσει τη δική το δικό της fashion brand. Η αρχή έγινε με τα παπούτσια, από τα πιο αναγνωρίσιμα στοιχεία τους τα μεγάλα γαλάζια μάτια με τις τεράστιες βλεφαρίδες, και εν συνεχεία ήρθαν τα ρούχα και τα αξεσουάρ.
Τον Ιούλιο του 2017 απέκτησε την πρώτη της μπουτίκ στο Μιλάνο, ενώ έκτοτε διαθέτει καταστήματα στο Παρίσι και τη Σανγκάη και αμέτρητες συνεργασίες με μπουτίκ σε όλο τον κόσμο.
Η γυναίκα που αποκαλεί τον εαυτός της «δημόσια φιγούρα» στα προφίλ της στα social media, νιώθει μεγάλη ικανοποίηση όταν «οι άνθρωποι που με σκέφτονται χαμογελάνε», όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή της στη βρετανική Guardian, ενώ «είμαι ακριβώς ο ίδιος άνθρωπος και από κοντά: χαρούμενη και αστεία. Και όχι κάποια στρίγγλα όπως οι περισσότεροι πιστεύουν».
Πηγή