Η Nyobolt, με έδρα το Κέιμπριτζ, έχει αναπτύξει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 35 kWh, η οποία φορτίστηκε από το 10% στο 80% σε μόλις πάνω από τεσσεράμισι λεπτά στην πρώτη ζωντανή επίδειξή της την περασμένη εβδομάδα.

Αυτό είναι πολύ πιο γρήγορο από τα 20 λεπτά περίπου που χρειάζονται σήμερα κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν έναν γρήγορο φορτιστή, όπως ένας Supercharger της Tesla. Είναι επίσης πολύ πιο κοντά στα δύο λεπτά που χρειάζονται για να γεμίσει ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Παράγουν λιγότερη θερμότητα

Η τεχνολογία της Nyobolt βασίζεται σε μια δεκαετία έρευνας με επικεφαλής την επιστήμονα μπαταριών Clare Grey του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και τον συνιδρυτή και διευθύνoντα σύμβουλος της εταιρείας, Sai Shivareddy, που έχει σπουδάσει στο Κέιμπριτζ. Το κλειδί για την ικανότητα των μπαταριών της να φορτίζονται εξαιρετικά γρήγορα χωρίς μεγάλο αντίκτυπο στη μακροζωία τους είναι ένας σχεδιασμός που σημαίνει ότι παράγουν λιγότερη θερμότητα. Αυτό τις καθιστά επίσης ασφαλέστερες, καθώς η υπερθέρμανση μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά και έκρηξη μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Επιπλέον, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των ανόδων των μπαταριών επιτρέπουν την ταχύτερη μεταφορά ηλεκτρονίων.

Η Nyobolt βρίσκεται επί του παρόντος σε συζητήσεις για την πώληση των μπαταριών της σε οκτώ κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με χωρητικότητα 35 kWh, η μπαταρία – που δοκιμάστηκε στο πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο της εταιρείας – είναι πολύ μικρότερη από εκείνες των 85 kWh σε ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερες μπαταρίες στο μέλλον.

Εξάλλου, ανεξάρτητες δοκιμές των μπαταριών της Nyobolt από έναν κορυφαίο παγκόσμιο κατασκευαστή, όπως τον αποκάλεσε η εταιρεία, διαπίστωσαν ότι μπορούν να επιτύχουν πάνω από 4.000 κύκλους ταχείας φόρτισης, που ισοδυναμούν με 965.600 χιλιόμετρα, ενώ διατηρούν πάνω από το 80% της χωρητικότητας. «Αυτό είναι πολλαπλάσιο από τις εγγυήσεις των πολύ μεγαλύτερων μπαταριών EV που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους», , ανέφερε η Nyobolt σε ανακοίνωσή της.

Έλλειψη φορτιστών, υλικών

Ένα άλλο εμπόδιο είναι η έλλειψη υποδομών όσον αφορά τους γρήγορους φορτιστές που απαιτεί η μπαταρία της Nyobolt. Ο Shivareddy δήλωσε στο CNNi ότι ο αριθμός τους αυξάνεται τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ότι αναμένει «να βρίσκονται σχεδόν παντού» μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Τέλος, ένα ακόμη πρόβλημα που θα πρέπει να λυθεί είναι αυτό της κατασκευής τέτοιων μπαταριών σε βιομηχανική κλίμακα.

Ένα κρίσιμο χημικό στοιχείο στις μπαταρίες της Nyobolt είναι το νιόβιο, από το οποίο εκτιμάται ότι πέρυσι εξορύχθηκαν παγκοσμίως μόνο 83.000 τόνοι. Ενώ από τον γραφίτη, που χρησιμοποιείται συνήθως ως υλικό ανόδου στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, εκτιμάται ότι το 2023 θα παραχθούν 1,6 εκατομμύρια τόνοι.

Με πληροφορίες από: This electric car battery takes less than 5 minutes to charge by Olesya Dmitracova, CNN


Πηγή