Το επίκεντρο των προβλημάτων εντοπίστηκε σε εργασίες που έκανε η Google στο User ID Service, το οποίο χειρίζεται την επιβεβαίωση των πιστοποιητικών των λογαριασμών. Τα προβλήματα μάλιστα είχαν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο, όταν η εταιρία εισήγαγε ένα νέο σύστημα για διαχείριση πόρων συστήματος, αφήνοντας κομμάτια του παλιού συστήματος ως έχουν.
Αυτά τα κομμάτια λοιπόν, επέστρεψαν ως error όταν η χρήση ήταν μηδενική. Μόλις έληξε ένα fix που είχε εισηχθεί, τα αυτοματοποιημένα συστήματα ξεκίνησαν να αναγνωρίζουν το error αυτό ως πραγματικό. Εφόσον η χρήση φαινόταν πως ήταν μηδενική, η δυνατότητες αναγνώρισης του συστήματος διαχείρισης περιορίστηκαν δραστικά. Και ενώ υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, το σύστημα δε σχεδιάστηκε για να καλύψει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
«Θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη για την έκταση των επιπτώσεων που είχε αυτό το περιστατικό στους πελάτες μας και τις επιχειρήσεις τους. Παίρνουμε οποιοδήποτε περιστατικό που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και την αξιοπιστία των πελατών μας εξαιρετικά σοβαρά, ειδικότερα περιστατικά τα οποία επηρεάζουν πολλαπλές περιοχές», ανέφερε η Google.