Η Ford ανακοίνωσε πως εκτός απροόπτου και έως το 2026 θα παρουσιάσει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

Το σύστημα επιπέδου 3 και σε αντίθεση με τα συστήματα 2ου επιπέδου που χρησιμοποιούνται έως τώρα και απαιτούν την παρουσία του οδηγού πίσω από το τιμόνι για να μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο, επιτρέπει στον οδηγό να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο και να ασχολείται με κάτι άλλο.

Μέχρι στιγμής, μόνο η Mercedes διαθέτει πιστοποιημένο αυτόνομο σύστημα επιπέδου 3, ενώ η Tesla κάνει τις δικές της προσπάθειες, χωρίς ωστόσο να έχει καθιερώσει σαφή χαρακτηριστικά επιπέδου 3.

Το σύστημα Drive Pilot της Mercedes αναλαμβάνει την οδήγηση του αυτοκινήτου σε ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα, κάτι όμως που γίνεται μόνο σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους και υπό αυστηρές συνθήκες που αφορούν τον καιρό, την κυκλοφορία και άλλες παραμέτρους.

Η Ford επιδιώκει το δικό της σύστημα BlueCruise να διαθέτει καλύτερα χαρακτηριστικά, επιτρέποντας την οδήγηση με ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα, παραμένοντας όμως περιορισμένο σε συγκεκριμένους δρόμους όπου μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια.

Η Ford σχεδιάζει να έχει το σύστημα έτοιμο μέχρι το 2026, ενώ προσδοκεί πως θα αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων από τις συνδρομές των οδηγών που θα το επιλέξουν.

Μέχρι τότε, υπάρχουν ακόμη σημαντικά βήματα ανάπτυξης και διαδικασίες για την τελική έγκριση του συστήματος, καθώς στις ΗΠΑ έχουν υπάρξει αρκετές αναφορές για την αποτελεσματικότητα του συστήματος.


Πηγή