Η Mercedes παρουσίασε στο Μόναχο, στο πλαίσιο της IAA Mobility, τη νέα γενιά της GLC, του μοντέλου που αποτελεί το απόλυτο best-seller της μάρκας. Για το πόσο σημαντική είναι η νέα GLC ενδεικτικό είναι πως ο Ola Källenius, ο επικεφαλής του ομίλου της Mercedes, το χαρακτήρισε «Schicksalsauto», δηλαδή αυτοκίνητο-ορόσημο για την εταιρεία, καθώς συγκεντρώνει πάνω του τόσο τις εμπορικές ελπίδες όσο και τις τεχνολογικές φιλοδοξίες των Γερμανών.
Η τρίτη γενιά της GLC παρουσιάστηκε επίσημα ως ηλεκτρική και με το EQ Technοlogy στην επωνυμία της.
Η βάση της είναι η νέα πλατφόρμα MB.EA, με την οποία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, ενώ η εμφάνισή της θέλει να συνδυάσει τα κλασικά στοιχεία της μάρκας με την τεχνολογική πρωτοπορεία.
Η προσοχή πέφτει αμέσως στη μεγάλη, πλήρως φωτιζόμενη μάσκα με τα 942 σημειακά LED που θα αποτελεί το νέο στοχείο άμεσης αναγνώρισης των Mercedes, καθώς και στα φώτα ημέρας που το χαρακτηριστικό μοτίβο του αστεριού.

Στο πίσω μέρος οι οριζόντιες LED γραμμές οδηγούν το βλέμμα στο σήμα της Mercedes, στα φώτα επαναλαμβάνεται το αστέρι, ενώ το πιο κουπέ προφίλ καθιστά το σύνολο πιο δυναμικό σε σχέση με την GLC που γνωρίζουμε. Σες αυτό συμβάλλουν και οι ζάντες που μπορούν να φτάσουν έως και τις 21 ίντσες.
Το μήκος φτάνει σχεδόν τα 4,80 μέτρα, το μεταξόνιο τα 2.970 χιλιοστά και ο συντελεστής οπισθέλκουσας το 0,26.

Στο εσωτερικό, τις εντυπώσεις κλέβει το (προαιρετικό) MBUX Hyperscreen των 39,1 ιντσών που καλύπτει όλο το ταμπλό και προσφέρει εικόνα υψηλής ανάλυσης και δυνατότητα εξατομίκευσης τόσο σε λειτουργίες όσο και σε αισθητική. Προαιρετικά υπάρχει πανοραμική γυάλινη οροφή με 162 φωτιζόμενα αστέρια, ενώ η ambient φωτιστική υπογραφή αγκαλιάζει όλη την καμπίνα.

Η Mercedes δίνει έμφαση και στη βιωσιμότητα, προσφέροντας επιλογή πλήρως vegan διακόσμησης, ενώ οι χώροι έχουν βελτιωθεί αισθητά. Ενδεικτικά το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 570 λίτρα και με την ηλεκτρική αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει έως και τα 1.740. Επιπρόσθετα υπάρχει και χώρος αποσκευών μπροστά (frunk) με χωρητικότητα 128 λίτρων!

Από πλευράς τεχνολογίας η νέα GLC εγκαινιάζει την 4η γενιά του MBUX, που λειτουργεί πάνω στο Mercedes-Benz Operating System (MB.OS). Με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη σε συνεργασία με τις Microsoft, Google ChatGPT, το σύστημα υπόσχεται πιο φυσική αλληλεπίδραση με τον οδηγό.

Η νέα GLC θα είναι αρχικά διαθέσιμη ως 400 4Matic EQ. Η συνδυαστική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους 489 ίππους εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, ενώ η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 94,0 kWh και υπόσχεται έως 713 χιλιόμετρα αυτονομίας με βάση το πρότυπο WLTP.

Η 800V αρχιτεκτονική του συστήματος επιτρέπει ταχυφόρτιση έως και με 330 kW. Επιπλέον, το μοντέλο είναι ήδη προετοιμασμένο για bidirectional φόρτιση, ώστε να μπορεί να δίνει ενέργεια πίσω στο δίκτυο ή σε άλλες συσκευές.

Από εκεί και πέρα μπορεί να υπάρχει πνευματική ανάρτηση Airmatic, τετραδιεύθυνση και προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ενώ η ημι-αυτόνομη οδήγηση είναι επιπέδου 2+. Για εκτός δρόμου διαδρομές, υπάρχει το ειδικό πρόγραμμα Terrain καθώς και η δυνατότητα «διαφανούς καπό» στην κεντρική οθόνη ώστε ο οδηγός να βλέπει τι υπάρχει κάτω από το όχημα.
Η εμπορική διάθεση της νέας GLC θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2026, Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, αλλά εκτιμάται ότι θα βρίσκεται πιο κοντά στην EQE SUV παρά στη σημερινή GLC.

Πηγή
















