Σύμφωνα με έγγραφα που η ίδια δημοσιοποίησε, η Kawasaki ετοιμάζεται να παρουσιάσει και τρίτο μοντέλο με υπερτροφοδότη μετά το H2 και το H2R. Για την ώρα ονομάζεται R2 και πρόκειται για ένα σπορ μοντέλο στα 600 κυβικά.
Σε σύγκριση με το R2, φαίνεται να χρησιμοποιεί μικρότερη τουρμπίνα και σύστημα εισαγωγής που παρόλα αυτά κλέβει αρκετό χώρο από το ρεζερβουάρ. Έτσι αυτό με τη σειρά του επεκτείνεται ως και κάτω από τη σέλα, σε μια προσπάθεια αφενός να μην χάσει σε χωρητικότητα και αφετέρου για να βοηθήσει στη συγκέντρωση των μαζών. Κάτω από τη σέλα καταλήγει και η εξάτμιση σύμφωνα με τα σχέδια.
Η «φάτσα» που απεικονίζεται στα στοιχειώδη αυτά σχέδια δείχνει να διαφοροποιείται από την τρέχουσα αισθητική του ZX-6R με πιο μαλακές γραμμές. Το πλαίσιο παραμένει χωροδικτύωμα όπως των H2 και H2R.
Θα είναι ένα Ninja και το μικρότερο μοντέλο; Πιθανότατα. Η έλευσή του ήταν αναμενόμενη μετά την παρουσίαση των H2 και H2R. Κερδίζει λοιπόν δυναμική η υπετροφοδότηση; Νωρίς ακόμα να το πούμε, παρά τις φήμες για ένα τούρμπο με το όνομα Recursion (δικύλινδρο με υπερτροφοδότη) από τη Suzuki.
Γιατί βέβαια ούτε το H2, ούτε το H2R είναι συμβατικά μοντέλα παραγωγής, έστω κι αν κατασκευάζονται σε μια συμβατική γραμμή παραγωγής της Kawasaki.
Ένα σημείο που μάς μπερδεύει σε ό,τι βλέπουμε είναι το ψαλίδι και συγκεκριμένα το μέγεθός του: φαίνεται παράξενα μικρό, σαν να προέρχεται από 250άρι. Μια εξήγηση γι’ αυτό είναι ότι πράγματι προέρχεται από κάποιο υπάρχον μοντέλο. Το οποίο η Kawasaki χρησιμοποιεί ως «καμουφλάζ», για να μας μπερδέψει.
Σε αυτήν την άποψη συμβάλλουν οι εξατμίσεις κάτω από τη σέλα και η εμφάνιση. Ως προς το πρώτο, οι κατασκευαστές έχουν απορρίψει αυτή τη σχεδίαση διότι είναι πολύ δύσκολο να τις προσαρμόσουν στις νέες «ζόρικες» προδιαγραφές Euro4. Όσο για την εμφάνιση, αυτή θυμίζει περισσότερο μοντέλο δεκαετίας τουλάχιστον.
Με την ευκαιρία να πούμε ότι τα επόμενα δύο χρόνια προβλέπονται πολύ γόνιμα για τη «Μεγάλη Πράσινη», καθώς οι φήμες τη θέλουν να παρουσιάζει, ούτε λίγο ούτε πολύ, 16 καινούργια μοντέλα. Το R2 αναμένεται να παρουσιαστεί ως μοντέλο 2018.
Αν κάτι τέτοιο ισχύει, τότε από τις Honda και Yamaha θα πρέπει να περιμένουμε μια καταιγίδα μοντέλων, καθώς δεν νομίζουμε να κάτσουν στα αβγά τους, αρκετά έχουν χάσει από τους πιο ευέλικτους Ευρωπαίους που εκμεταλλεύτηκαν την κρίση, για να οδηγήσουν τους μοτοσυκλετιστές σε πιο ιδιαίτερους και εκλεκτικούς δρόμους.
Θανάσης Χούντρας