Ήταν το 1958 ένας πολύ ιδιαίτερος πελάτης πέρασε την πόρτα της Maserati στην Μπολόνια, θέλοντας κάτι διαφορετικό.
Ο σάχης της Περσίας έβρισκε βλέπετε τη μυθική σήμερα 3500 GT πολύ αργή και ήθελε κάτι με περισσότερη δύναμη!
Μην τον παρεξηγήσετε, ο Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί, ο βασιλιάς του Ιράν, ήταν αθεράπευτος λάτρης της 3500 GT. Αγαπούσε όμως εξίσου και τον κόσμο των sports cars και αναζητούσε μεγαλύτερη ιπποδύναμη για το αυτοκίνητο των ονείρων του.
Ο σάχης, μέγας γνώστης των τετράτροχων, το συζήτησε με τον επικεφαλής του σχεδιαστηρίου της Maserati, τον Giulio Alfieri, και αμφότεροι συνειδητοποίησαν πως απλώς ένας μεγαλύτερος κινητήρας δεν ήταν η λύση.
Πήραν λοιπόν τον θηριώδη πεντάλιτρο V8 από το αγωνιστικό της Maserati, το 450S, και τον κότσαραν στο αλουμινένιο σασί της Superleggera. Ζήτησαν επίσης αλουμινένιο bodywork από την Carrozzeria Touring και μερικές τροποποιήσεις αργότερα, είχαν στα χέρια τους το φοβερό και τρομερό 5000 GT, με την ένδειξη «Σάχης της Περσίας», για να μην ξεχνιόμαστε.
Μόλις 34 τέτοια κομμάτια πάτησαν ποτέ δρόμο και είναι σήμερα μια από τις σπανιότερες Maserati που μπορείς να βρεις, καθώς επιστρατεύτηκαν πάνω από 8 κατασκευαστές για το θηρίο που κόστιζε διπλάσια από το ήδη πανάκριβο 3500 GT.
Όταν τυχαίνει και βγαίνει κάποιο σε δημοπρασία, όπως έγινε φέτος τον Αύγουστο στην Καλιφόρνια με ένα 5000 GT του 1961, πιάνει πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ…