Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν στην κυριολεξία απογειωθεί η όσο το δυνατόν μείωση του κόστους μετακίνησης είναι ένα από τα πρωταρχικά ζητούμενα.
Εδώ μια εναλλακτική είναι το υγραέριο (LPG), η τιμή του οποίου είναι περίπου 60% πιο χαμηλή από αυτή της βενζίνης και περίπου στο μισό αυτής του πετρελαίου. Ταυτόχρονα η καύση υγραερίου μειώνει και τις εκπομπές CO2, με αποτέλεσμα τη μικρότερη επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.
Πλήρη γκάμα μοντέλων με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης διαθέτει ο όμιλος της Renault, τόσο για τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας όσο και για αυτά της Dacia. H εγκατάσταση του συστήματος γίνεται στη γραμμή παραγωγής του εκάστοτε αυτοκινήτου που συνοδεύεται από όλες τις εγγυήσεις, ενώ η κατασκευασμένη από ατσάλι δεξαμενή υγραερίου τοποθετείται στο χώρο της ρεζέρβας.
Έτσι δεν επηρεάζεται το πορτμπαγκάζ ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης διατηρείται αυτούσιο. Αυτό σημαίνει πως αφενός δεν τίθεται θέμα ανεφοδιασμού και αφετέρου πως η συνολική αυτονομία και με τους δύο τύπους καυσίμου ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.
Ο κινητήρας σε κάθε περίπτωση είναι ο σύγχρονος τρικύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών που αποδίδει 100 ίππους και κινεί τα Renault Clio και Captur, καθώς και τα Dacia Duster και Sandero Streetway & Sandero Stepway.
Μάλιστα στα Renault Clio και Dacia Duster το σύστημα υγραεριοκίνησης αυτήν την περίοδο προσφέρεται δωρεάν.
Πηγή