Για το εθνικό σχέδιο για το bullying αλλά και την κακοποίηση και την βία μίλησε ο κ. Καραγκούνης.
Φαίνεται πως υπάρχει αποτέλεσμα σε αυτά τα μέτρα. Έχουν γίνει καταγγελίες, και στην ειδική πλατφόρμα γίνονται καταγγελίες, είναι σημαντικό τα παιδιά να καταγγέλλουν τον εκφοβισμό, γιατί μπορεί να οδηγήσει και σε δολοφονίες. Έπρεπε να παρθούν μέτρα. Από κάπου έπρεπε να ξεκινήσουμε. Έχει γίνει μια σοβαρή προσπάθεια και το θέμα είναι να στηριχθεί. Η αντιπολίτευση το κρίνει αρνητικά αυτό», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε πως, «αυτό που δημοσιεύτηκε δεν έχει καμία σχέση με αυτό που είπα. Είπα πως είναι λάθος να πληρώνει ο γονιός τα πάντα, και ό,τι κάνει το παιδί του. Είναι μοντάζ αυτό που μεταδόθηκε από κάποια μέσα. Υπάρχει νομοθεσία που επιτρέπει και ποινές διοικητικές μέσα στο σχολείο και μπορεί να υπάρχει ποινικό αδίκημα και να πληρώσει αυτός που πρέπει να πληρώσει. Είναι λάθος να καλείται ο γονιός να πληρώσει τις ζημιές που προκαλεί το παιδί του. Πρέπει όσο το δυνατόν αυτά τα ζητήματα να επιλύονται εντός της σχολικής κοινότητας. Το πράγμα πάει στις καταλήψεις, οι οποίες είναι μια μορφή αγώνα. Αρχίζουν και απειλούν γονείς ότι τις καταλήψεις και τις ζημιές των παιδιών τους, θα τις πληρώσουν οι γονείς τους. υπάρχει μία υποκρισία: αν εξαιρέσει κανείς την πλατφόρμα για τις καταγγελίες υπάρχει μεγάλο πρόβλημα που δεν επιλύεται. Δεν ξέρω αν έχει συμβουλευτεί κάποιον επιστήμονα – παιδαγωγό η κυβέρνηση για να παίρνει αυτά τα μέτρα και φέρνει μία αυστηροποίηση ποινών για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα».
Και προσέθεσε: «Είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της ΝΔ για να αντιμετωπίσει ένα υπαρκτό και τεράστιο πρόβλημα όπου υπάρχει τα τελευταία χρόνια και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αυτό που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα είναι ότι υπάρχει μία διάχυτη βία»
Για το ίδιο θέμα τοποθετήθηκε ο Παύλος Χρηστίδης.
«Πρέπει να δούμε τις αίτιες όλων αυτών των θεμάτων οι οποίες διογκώνονται όσο περνάει ο καιρός. Πρέπει να δούμε μέσα στο σχολικό περιβάλλον, χρειάζονται άμεσα ακόμη περισσότεροι κοινωνιολόγοι, σχολικοί ψυχολογικοί, να ενταχθούν οι γονείς σε ομάδες που να είναι κοντά στα πράγματα. Να αλλάξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα συνολικά, η κουλτούρα συνολικά. Η λογική της απόστασης από πολιτισμικές εκδηλώσεις, θέατρα, το διάβασμα δίνει την ευκαιρία σε κουλτούρα βίας να αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει μοναδικό στόχο να μπει το παιδί στο πανεπιστήμιο. Αυτό είναι κάτι αντίθετο από αυτό που κάνουν σύγχρονα προοδευτικά συστήματα που επενδύουν στην ενσυναίσθηση και στη συλλογικότητα. Η τιμωρία είναι κάτι πρόσκαιρο. Θα πρέπει να μας απαντήσει ο κ. Πιερρακάκης, γιατί είχαν καταργηθεί όλα αυτά που έφερε η κυβέρνηση. Κανόνες παντού και να τηρούνται για όλους και πληρούνται από όλους», υπογράμμισε χατρακτηριστικα.
Η κ. Πέρκα αναφέρθηκε στο ίδιο ζήτημα.
«Το πρόβλημα είναι πολύ πιο βαθύ. Πριν από κάποια χρόνια καταργήθηκε το μάθημα της κοινωνιολογίας. Τα παιδιά αυτά ζουν σε μία κοινωνία που οι γονείς έχουν υποστεί οικονομική κρίση, υπάρχει θυμός για κοινωνικά θέματα. Και όλα αυτά μέσω φτώχειας είναι καύσιμα για ακροδεξιές αντιλήψεις και φαινόμενα. Μια σοβαρή κυβέρνηση και πολιτικό σύστημα πρέπει να παρέμβει στην ουσία του προβλήματος. Σε οποιασδήποτε μεταρρύθμιση κάνει η κυβέρνηση, αγνοεί την επιστημονική τεκμηρίωση. Να μπουν ειδικοί επιστήμονες. Δεν είναι το ζήτημα οι αποβολές, αυτό είναι το τελευταίο».
Πηγή