Το BMW Group και η Daimler AG (πιο γνωστή ως Mercedes) θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης. Αρχικά, η έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού επόμενης γενιάς, στην αυτοματοποιημένη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις λειτουργίες στάθμευσης (έως SAE Επίπεδο 4). Οι δύο εταιρίες υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για κοινή εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας, που αποτελέσει το ‘κλειδί’ στη μετακίνηση του μέλλοντος. Το BMW Group και η Daimler AG μιλούν για μία μακροπρόθεσμη, στρατηγική συνεργασία και στοχεύουν να κάνουν τις τεχνολογίες επόμενου επιπέδου ευρέως διαθέσιμες μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Η μελλοντική συνεργασία προσφέρει στις δυο πασίγνωστες γερμανικές εταιρίες εμφανή πλεονεκτήματα: οι ικανότητες και η εμπειρία ων δύο εταίρων καθώς και μία αρχιτεκτονική με δυνατότητα διεύρυνσης θα επιταχύνει και θα εκσυγχρονίσει την εξέλιξη των μελλοντικών τεχνολογιών. Εκτός από τις συνέργειες, οι νέες τεχνολογίες θα φτάνουν ταχύτερα στην αγορά, με μικρότερους κύκλους καινοτομίας. Και για τις δύο εταιρίες, η ασφάλεια των επιβατών των οχημάτων και άλλων χρηστών του δρόμου είναι υπέρτατης σημασίας και πρωταρχικός λόγος για να γίνει η αξιοπιστία των συστημάτων βασικό κριτήριο για τη συνεργασία. Οι δύο εταίροι συνεχίζουν να επιδιώκουν το στόχο τους που είναι να οδηγούν τις εξελίξεις.

Η εξέλιξη θα βασιστεί σε μία κλιμακούμενη πλατφόρμα που καλύπτει αρκετά στάδια αυτοματοποίησης, με τα Επίπεδα 3 και 4 να επιτρέπουν αυτοματοποιημένη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, οι δύο εταίροι σχεδιάζουν να συζητήσουν τη δυνατότητα επέκτασης της συνεργασίας τους, για να καλύψουν υψηλότερα επίπεδα αυτοματοποίησης, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε αστικές περιοχές. Όλοι αυτοί οι παράγοντες υπογραμμίζουν τη βιώσιμη, μακροπρόθεσμη φύση της συνεργασίας, με στόχο τη δημιουργία μιας κλιμακούμενης πλατφόρμας για αυτοματοποιημένη οδήγηση. Η τρέχουσα εξέλιξη τεχνολογιών τελευταίων γενιών και οι υπάρχουσες συνεργασίες θα παραμείνουν ανεπηρέαστες από την προβλεπόμενη συνεργασία και θα συνεχιστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα. Οι δυο εταιρίες θα διερευνήσουν επίσης και πρόσθετες συνεργασίες με άλλες εταιρίες τεχνολογίας και κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επιτυχία της πλατφόρμας.

Αυτόνομη οδήγηση BMW

Το BMW Group δουλεύει πάνω στην υψηλού επιπέδου αυτοματοποιημένη οδήγηση από το 2006, και έχει δημιουργήσει μία μη αποκλειστική πλατφόρμα με ειδικούς της τεχνολογίας, προμηθευτές και OEM, με σκοπό να την οδηγήσει στην ωριμότητα της μαζικής παραγωγής. Από το 2017, όλες οι εργασίες του συγκεκριμένου τομέα έχουν συγκεντρωθεί στο Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης στο Unterschleissheim, βόρεια του Μονάχου, και η εκβιομηχάνιση και κλιμάκωση (διεύρυνση) της τεχνολογίας προωθείται με την υποστήριξη εταίρων. Νέο ευέλικτο λογισμό χρησιμοποιείται στο Campus για την επιτάχυνση της πλατφόρμας και την καθιέρωση νέων βιομηχανικών προτύπων. Σε όλο τον κόσμο, πάνω από το 70% των αυτοκινήτων δοκιμών διεξάγουν δοκιμές προηγμένης τεχνολογίας. Αυτά συλλέγουν δεδομένα με σκοπό τη βελτίωση της μηχανικής μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη μέσω προσομοιώσεων και δοκιμών νέων λειτουργιών Επιπέδου 2 – 5 στο δρόμο. Η γενιά τεχνολογιών που σήμερα είναι σε εξέλιξη θα εφαρμοστεί στη μαζική παραγωγή ως Επίπεδο αυτοματοποίησης 3 το 2021 στο BMW iNEXT που θα προσφέρει επίσης δυνατότητες Επιπέδου 4 για πιλοτικά προγράμματα.

Αυτόνομη οδήγηση Daimler AG

Η Daimler AG εργάζεται πάνω σε προγράμματα εξέλιξης μαζικής παραγωγής όχι μόνο για ειδικά οχήματα Επιπέδου 3, αλλά και για τα Επίπεδα 4 και 5. Επί μακρόν ηγέτης στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, η εταιρία προγραμμάτισε τα συστήματά της, ως επί το πλείστον εσωτερικά, από την πρώτη στιγμή. Το 2019, θα λανσάρει στο San José, Silicon Valley, το πρώτο της πιλοτικό πρόγραμμα με την Bosch, για αυτοοδηγούμενα οχήματα (Επίπεδα 4/5) σε περιβάλλον πόλης. Αυτό θα είναι το επόμενο ορόσημο στο πλαίσιο της υπάρχουσας συνεργασίας μεταξύ των δύο εταίρων και η συνεργασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με το πρόγραμμα. Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, η Daimler θα φέρει στην αγορά όχι μόνο οχήματα ενισχυμένης αυτοματοποιημένης οδήγησης (Επίπεδο 3) αλλά και πλήρως αυτοματοποιημένα (Επίπεδο 4/5). Είναι η μόνη ΟΕΜ στον κόσμο που μπορεί να εφαρμόσει αυτόνομη οδήγηση σε οποιαδήποτε κατηγορία, από επιβατικά αυτοκίνητα και van μέχρι λεωφορεία και φορτηγά, επομένως βασίζεται σε κλιμακούμενες λύσεις ώστε να προσφέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Νίκος Τσάδαρης

newsbeast.gr


Πηγή