Η νύχτα -μέσα σε μία στιγμή- έγινε εφιάλτης για τους επιβάτες δύο νυχτερινών αμαξοστοιχιών στην ανατολικό κρατίδιο της Ινδίας Οντίσα.
H σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που όλα τα βαγόνια βγήκαν από τις ράγες. Πριν από τη μετωπική ένα από τα δύο τρένα εκτροχιάστηκε.
«Ξύπνησα και άκουσα ένα δυνατό θόρυβο την ώρα που το τρένο εκτροχιάστηκε. Είχα ξαπλώσει στο πάνω μέρος της κουκέτας και κρατιόμουν από τον ανεμιστήρα. Όταν το τρένο σταμάτησε κατάφερα να συρθώ έξω», είπε ένας επιβάτης.
Με το πρώτο φως της ημέρας, φάνηκε το μέγεθος της καταστροφής.
Βαγόνια το ένα πάνω στο άλλο, πολλά σαν άμορφη μάζα, ενώ στις ράγες κείτονται πτώματα σκεπασμένα με λευκά σεντόνια με τον αριθμό των νεκρών να αυξάνεται δραματικά ήδη στους 288 σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό. Οι τραυματίες αγγίζουν τους χίλιους.
Ο υπουργός Εσωτερικών, κάνοντας αυτοψία στο σημείο της τραγωδίας διαπιστώνει από κοντά τις εφιαλτικές ώρες που έζησαν όλη τη νύχτα οι επιβάτες.
«Όλη μας η προσοχή στρέφεται τώρα στις επιχειρήσεις διάσωσης. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι οι σοβαρά τραυματισμένοι θα μεταφερθούν στα νοσοκομεία και θα τους δοθεί η απαραίτητη περίθαλψη».
Μέλη των σωστικών συνεργείων να εργάζονται ασταμάτητα για να απεγκλωβίσουν τους παγιδευμένους κάτω από τα συντρίμμια.
Άγνωστες παραμένουν οι ακριβές συνθήκες του δυστυχήματος. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι πρώτα εκτροχιάστηκαν 10 με 12 βαγόνια και σκορπίστηκαν στις διπλανές ράγες.
Πάνω στα εκτροχιασμένα βαγόνια έπεσε άλλη διερχόμενη αμαξοστοιχία. Τα τελευταία χρόνια έχουν δοθεί αρκετά κονδύλια για τη βελτίωση των υποδομών του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δικτύου στον κόσμο.
Φαίνεται όμως ότι δεν μπορούν ακόμα να αποτρέψουν τις ανθρώπινες τραγωδίες.
Πηγή