Πρώτα από όλα είναι απαραίτητο να έχουμε εξασφαλίσει την άριστη κατάσταση του οχήματος μας και για να μην ανάψει το ΙΧ.
Φροντίζουμε το σύστημα ψύξης του οχήματος μας να είναι σε άριστη κατάσταση. Έχουμε συντηρημένο το κλιματιστικό του οχήματος.

Για να μην μπούμε σε αμάξι – «φούρνο»

Αν λοιπόν έχουμε ένα σωστά συντηρημένο όχημα, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε στον οδηγό επιβίωσης στην ζέστη, πριν καν ανοίξουμε την πόρτα.

Σταθμεύουμε σε σκιερό σημείο. Αν έχουμε ασφαλή χώρο στάθμευσης αφήνουμε λίγο ανοιχτά τα παράθυρα. Αν παρκάρουμε στο δρόμο χρησιμοποιούμε ηλιοπροστασία ή κουκούλα.

Για να βγει η ζέστη κατεβάζουμε τα παράθυρα ή ανοίγουμε τις πόρτες . Προσέχουμε ειδικά το τιμόνι που καίει.

Από την στιγμή που θα βάλουμε μπροστά είναι δεδομένο πως θα χρησιμοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Οι κινήσεις μετά την εκκίνηση του ΙΧ

Χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό αρχικά με λίγο ανοιχτά παράθυρα για να βγει ο ζεστός αέρας. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούμε την ανακύκλωση αέρα. Φροντίζουμε να είναι καθαρό το φίλτρο καμπίνας.

Αποφεύγουμε να κινούμαστε τις ώρες της μεγάλης ζέστης.

Πολλοί καθώς είναι δεδομένη η αύξηση της κατανάλωσης από τον κλιματισμό ίσως μπουν στον πειρασμό να κατεβάσουν τα παράθυρα

«Το φορτίο στον κινητήρα από τον κλιματισμό είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το φορτίο της αεροδυναμικής αντίστασης που προσθέτουν τα ανοιχτά παράθυρα», γράφει το autotriti.gr.

Δηλαδή ειδικά σε υψηλές ταχύτητες το να κινούμαστε με κατεβασμένα παράθυρα ανεβάζει κατακόρυφα την κατανάλωση και περισσότερο σε σχέση με τον κλιματισμό ο οποίος αναμένεται να επιβαρύνει την τσέπη μας με 10%-20%.

Τα δικά τους προβλήματα με τον ήλιο έχουν όμως και οι οδηγοί δίκυκλων, αφού και οι σέλες τραβάνε σαν μαγνήτης την ζέστη.

Και εδώ οι συμβουλές είναι παρόμοιες με τα αυτοκίνητα, ίσκιος, κάποιο κάλυμμα αν είναι δυνατόν για την σέλα και αποφυγή κίνησης στην μεγάλη ζέστη.


Πηγή