Ξεκίνησε η εφαρμογή για το «καλάθι του νοικοκυριού» με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να δημοσιοποιούν τις λίστες με τα προϊόντα που έχουν επιλέξει, βάσει των 51 κατηγοριών που έχει ορίσει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Στην πλατφόρμα e-καταναλωτής, 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Efresh.gr, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης) έχουν αναρτήσει τα προϊόντα που απαρτίζουν τα «καλάθια» τους μαζί με τις τιμές τους.
Τα «καλάθια» κάθε αλυσίδας βρίσκονται αναρτημένα και στις περισσότερες ηλεκτρονικές σελίδες των σούπερ μάρκετ.
Τα σούπερ μάρκετ κλήθηκαν να επιλέξουν τουλάχιστον ένα προϊόν σε κάθε κατηγορία το οποίο και καλούνται να διαθέτουν πλέον σε αντίστοιχη ή χαμηλότερη τιμή από εκείνη που το διέθεταν την 3η Οκτωβρίου, την ημέρα δηλαδή της συνάντησης των εκπροσώπων τους με την ηγεσία υπουργείου Ανάπτυξης, όταν και συμφωνήθηκε η δημιουργία του «καλαθιού».
Ανάμεσα σε όσα παρατηρήθηκαν στα πρώτα «καλάθια» των σούπερ μάρκετ, τα οποία θα ανανεώνονται κάθε εβδομάδα, είναι ότι πολλές αλυσίδες επέλεξαν να βάλουν αρκετά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων. Κάποιες επίσης επέλεξαν παραπάνω από 51 προϊόντα για να «γεμίσουν» το καλάθι.
Η ηγεσία του υπουργείου μαζί με ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ επισκέπτονται καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ που μετέχουν στην πρωτοβουλία, η οποία στόχο έχει, όπως επισημαίνουν τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για τη διαβίωση των ευάλωτων πολιτών.
Αναλυτικά τα «καλάθια»:
Το καλάθι της ΑΒ Βασιλόπουλος
Το καλάθι της Bazaar
Το καλάθι της Γαλαξίας
Το καλάθι της Efresh.gr
Το καλάθι της Discount Market
Το καλάθι της Κρητικός
Το καλάθι της Lidl
Το καλάθι της Μασούτης
Το καλάθι της Market In
Το καλάθι της My Market
Το καλάθι της Σκλαβενίτης
Το καλάθι της ΣΥΝΚΑ
Το καλάθι της Χαλκιαδάκης
Πηγή