Η πρεμιέρα για την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr για το «καλάθι του νοικοκυριού» ξεκίνησε με προβλήματα, καθώς «έπεσε» λόγω του μεγάλου όγκου των καταναλωτών που έσπευσαν να ελέγξουν τις τιμές των προϊόντων ανά αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Όπως είχε εξαγγελθεί, το «καλάθι του νοικοκυριού» από σήμερα μπαίνει στην καθημερινότητα των καταναλωτών, με τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ να αποστέλλουν έως τις 9 το πρωί τις διαμορφωμένες λίστες με τα προϊόντα τους.
Ο μεγάλος όγκος των καταναλωτών στην πλατφόρμα από νωρίς το πρωί της Τετάρτης (2 Νοεμβρίου) για τον έλεγχο των τιμών πριν σπεύσουν για τα ψώνια τους, προκάλεσε προβλήματα στο σύστημα με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί.
Υπενθυμίζεται ότι έως τις 9 το πρωί της Τετάρτης οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ έπρεπε να αποστείλουν στην πλατφόρμα e-katanalotis τις τελικές λίστες με τα προϊόντα που επέλεξαν, βάσει των 51 κατηγοριών που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σε αυτές περιλαμβάνονται βασικά είδη διατροφής, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά κ.α. Όλα εκείνα δηλαδή που έχει κριθεί πως αποτελούν τα απολύτως απαραίτητα για τη διαβίωση και των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.
Όπως έγινε γνωστό, τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να επιλέξουν τουλάχιστον ένα προϊόν σε κάθε κατηγορία το οποίο και καλούνται να διαθέτουν πλέον σε αντίστοιχη ή χαμηλότερη τιμή από εκείνη που το διέθεταν την 3η Οκτωβρίου, την ημέρα δηλαδή της συνάντησης των εκπροσώπων τους με την ηγεσία υπουργείου Ανάπτυξης, όταν και συμφωνήθηκε η δημιουργία του «καλαθιού».
Οι αλυσίδες -η καθεμία από την πλευρά της – είναι εκείνες που επιλέγουν τον ακριβή αριθμό των προϊόντων που θα μπουν στο «καλάθι» καθώς και εάν θα είναι επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας.
Η λίστα αυτή θα ανανεώνεται κάθε εβδομάδα ενώ το «καλάθι του νοικοκυριού» θα έχει ισχύ έως τις 31 Μαρτίου 2023.
Οι καταναλωτές θα ενημερώνονται για το «καλάθι» της κάθε αλυσίδας μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής αλλά και εντός των καταστημάτων καθώς τα προϊόντα θα έχουν τοποθετημένη πάνω την ειδική σήμανση που έχει δημιουργηθεί. Επίσης μέσω φυλλαδίων αλλά και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται πως οι κυρώσεις για μη αποστολή ή ελλιπή αποστολή καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους προβλέπουν διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου και επιβάλλονται με απόφαση του Διοικητή της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
Πηγή