Εν αναμονή και της σχετικής γνωμοδότησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού η νομοθετική ρύθμιση για το λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται την επόμενη εβδομάδα να έρθει στη Βουλή, βάσει όσων έχει επισημάνει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής Ιωάννης Λιανός, εξετάζει κατά προτεραιότητα το ζήτημα που αφορά στο «καλάθι του νοικοκυριού» επισημαίνοντας παράλληλα ότι, προχθές, Πέμπτη η Επιτροπή έλαβε για πρώτη φορά επίσημες διευκρινίσεις σχετικά με αυτή την πρωτοβουλία.
Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι το «καλάθι του νοικοκυριού» να εφαρμοστεί στις αρχές Νοεμβρίου. Έως τότε ωστόσο, μετά και τον καθορισμό του θεσμικού πλαισίου βάσει της ρύθμισης, θα πρέπει η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ να έχει επιλέξει τα συγκεκριμένα προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι» της, σύμφωνα με τις 30 κατηγορίες που ορίζει το αρμόδιο υπουργείο.
Στην τελική λίστα των κατηγοριών εξάλλου, έχουν ήδη «κλειδώσει» κάποιες αλλαγές σε σχέση με όσα γνωστοποιήθηκαν αρχικά στις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα στη λίστα μπαίνουν το αλεύρι και τα όσπρια που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα, ως προϊόντα βασικής ανάγκης και αντίθετα βγαίνουν τα αναψυκτικά και το εμφιαλωμένο νερό. Τα μεν πρώτα καθώς δεν θεωρούνται προϊόντα βασικής ανάγκης και είχαν μπει εξαιτίας της υψηλής κατανάλωσης και το δεύτερο επειδή λόγω υψηλού ανταγωνισμού δεν υφίσταται σημαντικές ανατιμήσεις.
Το «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται να επανεξετάζεται σε πρώτη φάση κάθε εβδομάδα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, επιδιώκεται στη ρύθμιση που θα έρθει να προβλέπεται ότι η ενδεχόμενη τροποποίηση της λίστας, θα γίνεται με απλή διαδικασία., δηλαδή με υπουργική απόφαση καθώς αυτό θα μπορέσει να βοηθήσει σε περιόδους όπως π.χ Χριστούγεννα οπότε και τροποποιείται η ζήτηση των προϊόντων.
Εξάλλου το συγκεκριμένο εργαλείο με το οποίο επιδιώκεται η συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά απαραίτητα για τη διαβίωση των πολιτών, αναμένεται να εφαρμόζεται τουλάχιστον έως την άνοιξη του 2023.
Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές θα ενημερώνονται για τη σχετική λίστα της κάθε αλυσίδας μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής αλλά και μέσα στα σούπερ μάρκετ καθώς τα προϊόντα που θα απαρτίζουν το «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται να φέρουν ειδική σήμανση. Κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ με τζίρο 90 εκατ. ευρώ από την πλευρά της θα υποχρεούται να δηλώνει το «καλάθι του νοικοκυριού» και να αποστέλλει την ανανεωμένη της λίστα, όποτε αυτή αλλάζει.
Πηγή