Εκτιμάται ότι όσο τα μέτρα περιορισμού ενισχύονται, η υποχώρηση της επιβατικής κίνησης θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Κατακόρυφη πτώση καταγράφει η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια ως απότοκο των μέτρων περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού, που υιοθετούν οι περισσότερες πόλεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση των επιβατών στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου έχει υποχωρήσει σε διψήφιο ποσοστό, με ολοένα και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες να έχουν προχωρήσει ή να προγραμματίζουν τη συγχώνευση και αναστολή των πτήσεών τους από και προς την Αθήνα.
Οσον αφορά την κυκλοφορία επιβατών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η ελληνογερμανική εταιρεία Fraport Greece, καταγράφεται πτώση που αγγίζει το 30%.
Εκτιμάται ότι όσο τα μέτρα περιορισμού ενισχύονται, η υποχώρηση της επιβατικής κίνησης θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, λαμβάνοντας δραματικές διαστάσεις, με την ολοένα και αυξανόμενη λίστα των αερομεταφορέων που αναστέλλουν τις πτήσεις από και προς Αθήνα, κατ’ αρχάς, έως το τέλος Μαρτίου να περιλαμβάνει την Emirates (από και προς Νέα Υόρκη), την Norwegian και πολυάριθμες ακόμη αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην «Κ» στελέχη του κλάδου των αερομεταφορών, η κατάσταση ως προς τις επιδόσεις των αερολιμένων, που μεταβάλλεται επί τα χείρω, σε ημερήσια βάση, είναι πρωτοφανής – υψηλή διψήφια υποχώρηση των επιβατών δεν έχει καταγραφεί ποτέ έως σήμερα, ούτε το 2010 κατά την είσοδο της ελληνικής οικονομίας στον αστερισμό των μνημονίων.
«Κορυφαίοι προορισμοί όπως η Νέα Υόρκη και μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις τίθενται εκτός τουριστικού χάρτη, ενώ μεγάλοι tour operators, όπως η TUI, αναστέλλουν το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς τους. Πρόκειται για κρίση που δεν έχει καταγραφεί ποτέ μέχρι σήμερα, η οποία, ευλόγως, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τα εργαλεία που είχαν χρησιμοποιηθεί κατά την περίοδο της κορύφωσης της ελληνικής οικονομικής κρίσης, όπως και αυτής που είχε προκαλέσει το 2009 η κατάρρευση της Lehman Brothers», τονίζουν.
Για να γίνει αντιληπτός ο ρυθμός υποχώρησης της επιβατικής κίνησης, αρκεί να αναφερθεί ότι τον Φεβρουάριο στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης διακινήθηκαν, συνολικά, κατά μέσον όρο, 4% λιγότεροι επιβάτες, ποσοστό που αυξήθηκε στο 14,5% την τελευταία εβδομάδα του προηγούμενου μήνα και εκτοξεύθηκε στο 30% την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Δεν είναι τυχαίο ότι ο εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ. της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, ανέφερε, κατά την πρόσφατη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, ότι αναμένεται να συνεχιστεί η ισχυρή υποχώρηση στον όγκο της εναέριας κυκλοφορίας τους επόμενους μήνες (σημ.: στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία), ενώ «δεν είναι ακόμη δυνατόν να προβλεφθεί πότε η κρίση θα τελειώσει».
Με τα δεδομένα αυτά, η Fraport AG, η μητρική εταιρεία της Fraport Greece που διαχειρίζεται έναν πολύ μεγάλο αριθμό αεροδρομίων ανά τον κόσμο (ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα κ.ά.), έκανε γνωστό ότι περιορίζεται στην υλοποίηση των αναγκαίων για τη λειτουργία τους δαπανών.
Γι’ αυτό έχει προχωρήσει στην αναστολή της πρόσληψης νέου προσωπικού, ενώ ετοιμάζεται να εφαρμόσει το μοντέλο της μερικής απασχόλησης για το υφιστάμενο προσωπικό της.