Για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ και τα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, μιλά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Χαρακτηρίζει το 2021 ως έτος των υποδομών, καθώς, όπως εξηγεί ο ίδιος, ένα – ένα ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα μέσα στο 2021, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα σιδηροδρομικά έργα και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την Οδική Ασφάλεια που είναι «εθνικός μας στόχος».

Ο υπουργός απαντώντας στις καταγγελίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί «διάλυσης» των συγκοινωνιών δηλώνει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορεί που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν προλάβαμε να διορθώσουμε όσα διέλυσε σε 4,5 χρόνια». «Η πραγματικότητα, συνεχίζει, είναι ότι εκείνοι δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, είχαν μειώσει ακόμα και τις προμήθειες ανταλλακτικών… Τώρα όλα αυτά τα αλλάζουμε. Το μόνο που είχαν αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου! Κι εμείς τη μειώσαμε ξανά», τονίζει ο υπουργός, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοιχτό το ενδεχόμενο να διατηρηθεί μειωμένο το εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες εφόσον «τα οικονομικά μας το επιτρέπουν».

Τονίζει πως «σήμερα, έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας και οι χρονοαποστάσεις στο μετρό έχουν μειωθεί κατά 2,5′-3′. Δεν είναι όλα ρόδινα… αλλά έχουν γίνει βήματα βελτίωσης. Σίγουρα χρειάζονται και άλλα, γι αυτά εργαζόμαστε».

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής δηλώνει: «Βρήκαμε μεγάλα εμβληματικά έργα μπλοκαρισμένα… Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο… Δεν βρήκαμε ούτε μια ώριμη μελέτη για να γίνουν νέα έργα- Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».

Ερωτηθείς αναφορικά με τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και τις επεκτάσεις του Μετρό, ο υπουργός απάντησε ως εξής

Μιλάμε για ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει το Λεκανοπέδιο και θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία μας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ. Μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, βάλαμε επιτέλους στην τελική φάση το διαγωνισμό. Ενώ μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινάμε τις πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια. Μιλάμε για το α΄τμήμα της Γραμμής, με μήκος 13 χλμ. περίπου και 15 νέους σταθμούς: ‘Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Παράλληλα, όμως, έχουμε κάνει το πρώτο βήμα και για την επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεΐκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1, του ΗΣΑΠ. Μιλάμε δηλαδή για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από το Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το ΟΑΚΑ και θα φτάνει στην Πεύκη. Έχουν ολοκληρωθεί γεωτεχνικές μελέτες, ξεκίνησαν οι τοπογραφικές και τώρα έπεται να γίνουν οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και φυσικά να βρεθεί χρηματοδότηση. Στόχος είναι να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027.

Και βέβαια, περί τα τέλη του έτους θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμής 2 στη Δυτική Αττική, ενώ εργαζόμαστε και για τις επεκτάσεις προς Γλυφάδα και Καλλιθέα. Για να αναφέρω μόνο τα σημαντικότερα σημεία του σχεδιασμού μας.

Σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) είπε:

Αυτούς τους 19 μήνες έγιναν τα μεγαλύτερα βήματα που έχουν γίνει ποτέ για το έργο: Αναθέσαμε 14 μελέτες, κατατέθηκε ήδη για έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και μέχρι το καλοκαίρι θα κατατεθούν αντίστοιχα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Παράλληλα, αναπροσαρμόσαμε το χρηματοδοτικό μοντέλο. Με άλλα λόγια, πήραμε ένα πρακτικά ανύπαρκτο έργο και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά. Και είμαστε αποφασισμένοι να φτιάξουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα επιτρέψει στην Κρήτη να μπει σε μια νέα εποχή.

Ερωτηθείς για τα έργα στη Θεσσαλονίκης και ειδικότερα τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή οδό, το εμβληματικό σας έργο Τhessaloniki Flyover και το Μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός σημείωσε:

Το Flyover είναι το πιο εμβληματικό ίσως από αυτή τη νέα γενιά έργων μας. Και ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα. Ένα έργο το οποίο βάζει οριστικά τέλος στη συμφόρηση της Περιφερειακής Οδού. Διασφαλίζει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις και προσφέρει πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, αλλά και από και προς γειτονικές πόλεις και κρίσιμους προορισμούς.

Όσο για το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων, δώσαμε λύση. Επιλέξαμε και Μετρό και Αρχαία. Ενώσαμε τις δυνάμεις της πόλης κι έτσι σήμερα, για πρώτη φορά κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, παραγωγικοί φορείς, και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, είμαστε όλοι μαζί. Το ΚΑΣ μάς δικαίωσε. Σύντομα θα έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ και πιστεύω ακράδαντα ότι θα μας δικαιώσει και αυτό. Για να παραδώσουμε το 2023 ολόκληρο το έργο, με όλους του σταθμούς σε λειτουργία.

Τέλος, για τα Σιδηροδρομικά Έργα ο κ. Καραμανλής σχολίασε:

Η αλήθεια είναι ότι τα σιδηροδρομικά έργα, μέχρι σήμερα, περνούσαν σε δεύτερη μοίρα στη χώρα μας. Όμως, η ύπαρξη ενός αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. Γι’ αυτό και στο δικό μας σχεδιασμό, έχουν κεντρική θέση. Γιατί σημαίνουν ασφάλεια, ανάπτυξη, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον, ποιότητα ζωής. Το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων μας είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. Δίνουμε έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ. Το σιδηροδρομικό μας δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

 


Πηγή